Daimler откри новия си завод за Sprinter в САЩ
Изграждането на нов завод за производство на хитовия голям ван на Mercedes-Benz – Sprinter в САЩ бе обявено още през март 2015 година. След двегодишно строителство новата производствена мощност вече е пусната в експлоатация.
Заводът се намира в Северен Чарлстън, Южна Каролина. Той е част от новата глобална стратегия на Mercedes-Benz Vans. Подразделението за лекотоварни автомобили на Daimler инвестира около 500 милиона щатски долара в новата производствена мощност, която се намира на мястото, на което до сега само се сгобяваха вановете, внасяни от Германия на части. Новият завод разполага с поточна линия, бояджийски цех и произведените там ванове са окончателно окомплектовани и готови за употреба.
Понастоящем в завода в Северен Чарлстън работят повече от 900 души, а до 2020 г. се очаква работната сила да нарасне до 1300 служители. Той е разположен на площ от 900 хиляди квадратни метра. Служителите са освободени от голяма част от рутинните задачи, тъй като съоръжението в значителна част е дигитализирано. Нововъведенията включват, например самоходни транспортни системи, преминаване към безхартиена, цифрова комуникация и виртуално обучение на служителите.
В подготовката за новото поколение на Sprinter, Daimler реализира значителни инвестиции в своята производствена мрежа в цял свят. Освен 500-те милиона щатски долара за новия завод в Северен Чарлстън, компанията вложе 450 милиона евро в заводите за Sprinter в Дюселдорф и в Людвигсфелде, близо до Берлин. По този начин Mercedes-Benz е единственият производител в сегмента на големите ванове, който продължава да произвежда този тип търговски превозни средства в Германия. В завода в Гонсалес Катан, край Буенос Айрес в Аржентина, Mercedes-Benz Vans инвестира 150 милиона щатски долара за началото на производството на новия Sprinter.
Досега Mercedes-Benz Sprinter за северноамериканския пазар се произвеждаха в Германия. Поради високите вносни мита обаче от 2006 г. те бяха частично разглобени и след това сглобявани в завода в Северен Чарлстън. От 2015 г. това се правеше и с модел Vito, известен в Северна Америка като Metris.
„САЩ вече е вторият най-голям пазар за нашите Sprinter. С новата, супермодерна производствена база, съобразена с динамиката на пазара, тук на място можем да доставяме на нашите клиенти в Северна Америка вановете, от които те се нуждаят“, казва Фолкер Морнинвег, директор на Mercedes-Benz Vans.