Първи тест на новия Mercedes-Benz Sprinter

сп. Логистика, 2018, бр. 6
03.09.2018

Първи тест на новия Mercedes-Benz Sprinter
Товарният обем на фургона е до 17 куб.м New Sprinter във вариант шаси-кабина с бордова надстройка

Първи пътни тестове на новото трето поколение на Mercedes-Benz Sprinter организира Mercedes-Benz Vans. Арена на пробните шофирания стана ниската земя Холандия. Тестовото трасе бе от Амстердам до Ротердам и обратно.

[✕]

Първи пътни тестове на новото трето поколение на Mercedes-Benz Sprinter организира Mercedes-Benz Vans. Арена на пробните шофирания стана ниската земя Холандия. Тестовото трасе бе от Амстердам до Ротердам и обратно.

На разположение за тестовете в Холандия беше почти цялата гама на новия голям ван на Mercedes-Benz, чиято официална световна премиера бе в началото на февруари, а първата му поява в България – в началото на юни.
Новият Sprinter, който дойде със заявката да бъде интелигентен, интерактивен и иновативен повече от когато и да било, е точно такъв. Поне такива са първите впечатления от тестовете. А с високотехнологичните добавени услуги, които предлага на собствениците си, както и с технологичните си решения и качеството на изработката, сглобката и материалите, новото поколение на лекотоварния бестселър задава нови стандарти в сегмента на големите ванове.
Повече от 20 автомобила бяха налични за първия в историята тест на новия Mercedes-Benz Sprinter. Те покриваха основните модификации в гамата и бяха в разнообразни изпълнения – с предно и задно предаване, с различни мощности на 4-цилиндровия редови двигател, с V-образния шестцилиндров силов агрегат, с механична предавателна кутия, със 7-степенна автоматична предавателна кутия или с новия 9-степенен автоматик, във варианти – фургон, остъклен фургон, шаси-кабина с бордова надстройка, пътническо изпълнение 8+1 места... Налични бяха и двете най-високи нива на оборудване от общо четирите варианта арматурни табла, предлагани при новия Sprinter.
Тестовият маршрут включваше четири последователни трасета, като след преминаването на всяко от тях имаше представяне на някоя от иновациите, добавените услуги за клиентите, съпътстващи новия Sprinter.
Първата част от маршрута бе с дължина 75 км. Началната точка бе близо до центъра на Амстердам и през населени места и по магистрални участъци достигаше до Ейден. Втората част на тестовия маршрут бе от Ейден до Ротердам с дължина 55 км. В Ротердам домакините бяха подготвили 8-километров затворен маршрут, който минаваше по улиците на едно от предградията. Последната част от теста бе от Ротердам до Амстердам и включваше комбинация от населени места, междуградски пътища и магистрали с дължина 90 км.
На особено внимание в тестовете се радваше вариантът на Sprinter с предно предаване, какъвто Mercedes-Benz предлага за първи път. Една от тестваните модификации 314 CDI бе в изпълнение фургон. Освен предното предаване новост бе и 9-степенната автоматична предавателна кутия. Дизеловият двигател е 4-цилиндров, редови, с работен обем 2143 куб.см. Максималната мощност е 143 к.с., а максималният въртящ момент – 330 Нм. Допустимата максимална маса на лекотоварния автомобил е 3,5 т. Производителят декларира разход на гориво 7,8 – 7,9 л/100 км и емисии на CO2 от 205 – 208 г/км.
В конкретния автомобил оборудването на камината и арматурното табло са от най-високо ниво. Седалките са с множество електрически регулировки. Кормилото е като в лек автомобил Mercedes-Benz с удобни, разположени вляво и вдясно интуитивни бутони за управление на различни функции, като круиз контрол, лимитер на скоростта и дистанцията, радио, телефон, блутут, бордови компютър...
Сензитивният цветен дисплей на централната конзола е възможно най-големият за модела и през него могат да се управляват радиото, навигацията, телематичната система Mercedes PRO, разработена специално за лекотоварния сегмент, да се следят параметрите на автомобила и пътуването. Възможностите и функциите са изключително много, за да бъдат изброени. Но особено впечатляващ е гласовият контрол, който вече е достъпен на доста езици. Достатъчно е да кажеш: „Hi, Mercedes!“, и моментално биваш запитан от приятен женски глас с какво може да ти се помогне. Можеш да си поискаш активиране на функция, набиране на телефон и много други, дори да кажеш, че си гладен, при което получаваш списък с близките места за хранене. След това, ако изговориш името на ресторанта или го докоснеш на екрана, навигацията преизчислява и пренасочва маршрута натам.
Голямото предимство на уеб базираната система Mercedes PRO е, че е изключително полезна за бизнеса и свързаната с него комуникация. Приложението Mercedes PRO може да бъде инсталирано на смартфон. След това от него могат да се следят местоположението на автомобила, пробегът му, параметрите му, разходът на гориво, наближаващото обслужване и да се получават аларми за възникнали проблеми.
Автомобилът може да бъде отключван и заключван от разстояние през телефона. Мениджърът на автопарка може да изпраща като съобщения нови местоназначения на водачите. Шофьорът единствено трябва да докосне съобщението и маршрутът се изчислява и вкарва в навигацията автоматично.
Комфортът в кабината и качеството на използваните материали са на високо ниво. Интериорът предлага и множество практични и хитро измислени пространства за вещи и багаж.
Отключването на новия Sprinter е безконтактно. Достатъчно е дистанционното да ти е в джоба. В дол-ния край на централната конзола има гнездо, където то се поставя, а стартирането и спирането на двигателя стават от бутон вдясно от кормилната колона. Батерията на дистанционното се зарежда индуктивно, докато то е в гнездото. Управлението на предавателната кутия става лесно от лостче, монтирано отдясно на кормилната колона.
Иначе усещането и комфортът от шофирането на Sprinter с предно предаване и 9-степенен автоматик са превъзходни. Първото, което прави впечатление, е тихата работа на двигателя, чийто шум е едва доловим. Ускорението до максимално разрешената скорост е бързо, а превключването на предавките – неусетно. Окачването работи перфектно – без дразнещи шумове и вибрации. Водачът разполага и с пълен набор системи за помощ и сигурност, като адаптивен круиз контрол и асистент за алармиране при наличието на обекти в мъртвата зона на огледалата. Асистентът за поддържане на лентата за движение е активен и при маневра без пътепоказател коригира посоката чрез задействане на колесните спирачки. Автомобилът разполага и с камера за обратно виждане, която е комбинирана с парктроник и се активира при включване на задна предавка.

New Mercedes-Benz Sprinter

New Sprinter идва с три колесни бази – от 3924 мм при предно предаване, до 4325 мм при задно, четири дължини, три височини, допустима максимална маса от 3 до 5,5 т и товарен обем до 17 куб.м. Вариантът с единични задни колела предоставя 1,22 м вътрешна товарна широчина във фургона. Най-тежкият 5,5-тонен Sprinter предлага увеличена с 50 кг товароносимост. При товарните версии товарната височина е намалена с 80 мм.



Друг от тестовите автомобили също е фургон – Sprinter 314 CDI. Но тук вече имаме ново поколение на познатата класика – преден двигател, 6-степенна механична предавателна кутия и задно предаване.
Оборудването на този лекотоварен автомобил е с едно ниво по-ниско от предишния, но всъщност основната разлика е в малко по-малкия дисплей на централната конзола. Разбира се, комфортът при шофиране не може да се сравни с този при автоматика. Въпреки това и този Sprinter се управлява като лек автомобил, а усещането е за шофиране на лимузина от висок клас. А когато в кабината ти стане скучно, можеш да се разговориш с виртуалната си спътница Мерседес и да попиташ къде е най-близкото кафене.
След този тест вече е ясно – с New Sprinter идва нова ера в сегмента на услугите, извършвани с лекотоварни автомобили. Не само заради отлично конструирания и изработен продукт, а защото оборудването на модела ще предлага гъвкавост – от цялостни интелигентни решения за бизнеса, през интелигентни платформи за споделени лекотоварни автомобили и пътнически транспорт, до интелигентни решения за къмпингуване.
Новото поколение на бестселъра в лекотоварната гама на немския гигант ще се предлага в повече от 1700 варианта. И всеки от тях ще е снабден с инфотейнмънт система, чийто софтуер ще е свързан с глобалната мрежа, за да осигури максимално ефективни логистични услуги и в същото време лесно управление на флота на всяка компания.

Амстердам – София

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините