Камиони за града от Scania

сп. Логистика, 2018, бр.5
31.08.2018

Камиони за града от Scania

В края на миналата година Scania обяви новата си гама за градска дистрибуция. Сега, в началото на май, редактор от ЛОГИСТИКА имаше възможността да види и тества новите модели на шведския производител. Всички нововъведения в гамата камиони за града са съобразени с най-новите тенденции в развитието на градовете и са насочени към решаването на проблемите с околната среда

[✕]

В края на миналата година Scania обяви новата си гама за градска дистрибуция. Сега, в началото на май, редактор от ЛОГИСТИКА имаше възможността да види и тества новите модели на шведския производител. Всички нововъведения в гамата камиони за града са съобразени с най-новите тенденции в развитието на градовете и са насочени към решаването на проблемите с околната среда, със сериозния трафик и задръстванията и с повишаването на безопасността в големите градове.

 

L серията


 

Кабината, означена с L, е изцяло нова. Тя е изключително ниска и в нея се влиза удобно по широки стъпала – едно или две, по избор. За да е още по-удобно влизането и излизането от кабината, което е често срещано действие при дистрибуция в града, при изключване на двигателя или освобождаване на колана кабината автоматично се снишава (ако е само с едно стъпало). Ако пък е с две стъпала, снишаването става по избор на водача с натискането на бутон на контролното табло. Когато водачът запали двигателя, тя отново се вдига. Стъпалата са еднакво големи и широки и от двете страни на кабината.

Освен удобството на водача целта е да се осигури и много по-добра видимост при работа на камиона в натоварена градска среда, което се постига, когато кабината е толкова ниско разположена. Допълнително подобрение на видимостта може да предложи и остъкляването в долната част на вратата от страната на пътника. За да се постигне тази ниска кабина, тя е изтеглена малко напред и двигателят остава в задната част на кабината под формата на висок тунел, пред който обаче има проход към седалката на пътника. Този проход позволява лесно слизане и качване и от страната на пътника, което може да е много удобно при спиране в натоварения градски трафик и в тесни улици. Върху тунела на двигателя могат да се поставят още 2 седалки със съответните 3-точкови колани и така тази малка L кабина може да се превърне в кабина за четирима. Нископодовата L кабина ще намери приложение при дистрибуция, при автомобили за сметосъбиране и за строителството в градска среда. Краткият ни драйв тест показа, че наистина влизането и излизането от нея е суперудобно, видимостта е много добра и в кабината е доста просторно.

 

Нови 7-литрови двигатели

 

Една от важните новости е новата гама 7-литрови двигатели. Това са редови 6-цилиндрови агрегати и са най-малките, предлагани от Scania. Защо производителят от Сьодертале е решил да ги въведе? Причините са няколко. Първо, предлага на клиентите си по-широка гама решения, съобразени с конкретните им нужди. Второ, тези двигатели могат да дадат до 10% по-нисък разход в сравнение с 9-литровите. Трето, те са по-леки с 360 кг, което позволява повече полезен товар и съответно оптимизиран транспорт в града. Четвърто, по-тихи са. Новите 7-литрови двигатели са разработени съвместно с Cummins и се предлагат в три варианта на мощност – 220, 250 и 280 к.с.

Според Хенрик Енг, който отговаря за разработването на новата градска серия на Scania, малките 7-литрови двигатели могат да осигурят плавен преход към електрическите камиони, които според Scania ще навлязат през първата половина на следващото десетилетие.

 

Обновена кабина за екипажи

 

Кабината за екипажи се използва най-вече при камиони, изпълняващи противопожарни и спасителни операции. Обновленията при нея са направени именно от гледна точка на тези функции – бързо и лесно качване и слизане на хора с тежко оборудване. Повишена е и безопасността на кабината при евентуални удари или преобръщане. 

Сега кабината за екипажи се предлага в две различни дължини и може да побира до 9 пътници. Ярко оцветени в жълто дръжки и ръкохватки правят качването в нея удобно и максимално бързо, като е предвидено достатъчно място за поставяне и укрепване на оборудването.  

 

Сьодертале – София

Снежина Баджева

<< Обратно към новините