Първи тест на новите Ford Transit Connect и Transit Courier

27.08.2018

Първи тест на новите Ford Transit Connect и Transit Courier

Новите малки ванове Ford Transit Connect и Transit Courier вече са налични в Европа. Ford ги представи официално пред членовете на международното жури Ван на годината в края на август, като предостави на журналистите и възможност за пръв път да тестват на пътя новите модели.

[✕]

Стилен обновен дизайн, съвременни технологии в помощ на водача, както и гориво-ефективни двигатели, които подобряват ефективността и емисиите на въглероден диоксид с до 12%. Така накратко могат да се характеризират малкият ван Ford Transit Connect и по-малкият му брат Transit Courier. Предната решетка на двата модела и фаровете са придобили характерния за актуалното поколение на марката хексагонален изглед.



Изцяло новият турбодизелов четирицилиндров 1,5-литров двигател EcoBlue с мощност 75, 100 и 120 к.с. и усъвършенстваният 1,0-литров трицилиндров турбобензинов силов агрегат EcoBoost с мощност 100 к.с. подобряват значително горивната ефективност на двата модела. В допълнение към тях като опция се предлага и новата 8-степенна автоматична предавателна кутия.

Различните версии са оборудвани с широка гама от функции за подпомагане на шофьора, в това число интелигентен ограничител на скоростта, асистент за предотвратяване сблъсък с пешеходци, странична стабилизация при вятър, активен паркинг асистент...



По-големият Transit Connect идва с напълно променен дизайн на вътрешното пространство и изцяло нов приборен панел. Централната конзола разполага с вдъхновен от таблетите 6-инчов цветен дисплей с тъчскрийн, поддържащ комуникационната система за свързаност и развлечения Ford SYNC 3.
При Connect 1,5-литровият турбодизел EcoBlue се предлага с мощност 75 к.с., 100 к.с. и 120 к.с.



Новият Transit Connect се предлага и с нова версия на многократно награждавания 1-литров трицилиндров бензинов двигател EcoBoost, с мощност 100 к.с., който идва с променена геометрия на цилиндровата глава. При EcoBoost за пръв път е въведена технология за изключване на един от цилиндрите, когато режимът на работа позволява. Transit Connect се оборудва с шестстепенна механична предавателна кутия като стандарт. При мощност на дизеловия двигател 100 и 120 к.с. ще се предлага и 8-степенен атоматик.



Моделът продължава да се предлага с къса и дълга база, като товарния обем достига до 3,6 куб. м, а полезният товар се движи от 410 до 900 кг. Вариантите включват товарен ван, комби и ван с удължена кабина.

Микрованът Courier също е с освежен външен дизайн. И тук основните новости са в кабината на водача. На конзолата е монтиран нов, по-голям 6-инчов цветен сензорен дисплей, чрез който се управлява информационно развлекателната система SYNC 3 на Ford.



Моделът се предлага с два варианта на 1,5-литровия TDCi дизелов двигател – с мощност 75 к.с. и 100 к.с. На разположение е и 1-литровият бензинов двигател EcoBoost с мощност 100 к.с. Новата шестстепенна механична предавателна кутия на Ford заменя предишната петстепенна трансмисия.



Полезният товар при новия Courier e от 500 кг до 590 кг, при товарен обем до 2,4 куб. м.

На разположение за тестово шофиране беше голяма част от гамата на двата модела. Можеше да се избира измежду 6 варианта на Connect и още толкова на Couier. Част от тестовите автомобили бяха от товарната версия Transit, а останалите – пътнически Tourneo. Маршрутите включваха движение по магистрала и по междуградски пътища, а теренът бе разнообразен.

И двата лекотоварни автомобила се държат много добре на пътя. Всичките двигатели са напаснати с предавателните кутии и в нито един момент не се чувства липса на мощност или на въртящ момент. Connect и Courier са много стабилни на пътя, дори и при висока скорост. Вътрешното пространство е обезшумено, удобно и ергономично, а водачът има лесен и интуитивен достъп до всички органи за управление.



Членовете на международното жури Ван на годината имаха възможност да тестват на писта за пръв път Ford Transit Custom PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle). Серийният хибрид бе анонсиран от Ford преди година. 20 прототипа от него се тестват в реални условия в нискоемисионните зони на Лондон и резултатите са впечатляващи. Custom PHEV е сериен хибрид с еднолитров бензинов двигател, който задвижва генератор. Електрическата енергия от него служи за зареждане на батериите и задвижване на електродвигател, който предава движението към предните колела. Всичко това е вместено в двигателния отсек без да страда вътрешното пространство на автомобила. По-назад, под пода на автомобила, са поместени горивният резервоар и батериите, които се зареждат от генератора, но могат да бъдат и предварително заредени на зарядна станция. Custom PHEV постига автономност на пробега над 500 км с много ниски емисии, а при нужда, в градски зони, хибридът може да с придвижва само на ток. Хибридът е изключително приятен за управление – динамичен, бърз и безшумен. Максималната скорост на електрическа тяга е 120 км/ч. Има три режима на управление, които водачът може да избира. При Auto електрониката на колата сама решава кога и за колко време да стартира бензиновия двигател, за да зареди батериите. При режима Lite двигателят с вътрешно горене не се включва, а при Charge – работи постоянно.

Подробности - в септемврийския брой на списание КАМИОНИ

<< Обратно към новините