Изцяло новите Partner, Berlingo и Combo с премиера в Хановер

27.08.2018

Groupe PSA представи новото трио пред международното жури Ван на годината

Изцяло новите Partner, Berlingo и Combo с премиера в Хановер

Изцяло новото лекотоварното трио на Groupe PSA очаква премиерата си. Peugeot Partner, Citroen Berlingo и Opel Combo ще се покажат пред широката публика на общ щанд на Groupe PSA по време на международното изложение IAA Nutzfahrzeuge 2018 в края на септември в Хановер.

[✕]

Преди премиерата производителят, в продължение на близо година, в поредица от събития, последователно домакинствани от всяка от трите марки, представи детайлно новите си модели пред членовете на международното жури Ван на годината, сред които и редактор от списание КАМИОНИ.
Поредицата от представяния завърши в края на август в Рюселхайм, Германия. Там е един от основните заводи на Opel и главната развойна база на немския производител, който вече повече от година е успешна част от PSA.

В заключение може да се обобщи, че конструкторите на PSA са създали нещо наистина ново в сегмента на малките ванове. Трите модела споделят общата платформа EMP2, а разработката им вървеше под общото наименование К9. В резултат на това те споделят еднакви силови линии. Оборудвани са богато с нови технологии за сигурност и безопасност, в помощ на водача (сред които прихващане и визуализиране на приборния панел на пътните знаци за ограничения на скоростта) и комфорт.

[✕]


Каросерията при трите мерки е идентична, но производителят е успял да съхрани идентичността на всяка от марките. Това, разбира се личи най-вече отвън и отпред. Предната маска и основните светлини са специфичните за всяка от марките. Малките разлики в детайлите продължават и вътре, като във всеки от тризнаците е запазено по нещо характерно за марката му.

Силовата линия предлага набор от бензинови и дизелови двигатели. Бензиновите двигатели при новото трио включват две версии на турбиниран 1,2-литров двигател - с мощност 110 или 130 к.с. От 2019 г. по-мощният ще е достъпен и с 8-степенна автоматична трансмисия EAT8. Този с мощност 110 к.с ще се предлага с 6-степенна механична предавателна кутия. Двигателите са оборудвани с филтър за твърди частици.

В началото ще се предлага също, както новия турбодизелов двигател на Groupe PSA, който е с работен обем 1,5 литра (Евро 6.2), така и познатия дизелов агрегат с работен обем 1,6 литра (Евро 6.1) и мощност 75 или 100 к.с., като впоследствие вторият ще отпадне. Дизелите 1,5 л включват двигател с мощност 130 к.с. с 6-степенна механична предавателна кутия или 8-степенна автоматична трансмисия EAT8, с мощност 102 к.с. с 5-степенна механична предавателна кутия и с мощност 75 к.с. с 5-степенна механична трансмисия.

Платформата EMP2 е олекотена и се характеризира с къси надвеси за по-добра маневреност и по-малък радиус на завой. За това допринася и новото електрическо кормилно управление. Товарното пространство събира два европалета, а редица интелигентни решения позволяват превоз на по-дълги товари.
Новост в сегмента е опцията за три седалки на първия ред, което е възможно при вариантите с електрическа ръчна спирачка, заради отсъствието на обичайния лост.

Товарните и пътническите версии са достъпни в две дължини – М (4,40 м с колесна база 2,78 м) и XL (4,75 м с колeсна база 2,97 м и удължен заден надвес). Късата версия осигурява оптимална ефективна използваема товарна дължина от 1,81 м, и товарен обем до 3,8 куб. м. Удължената версия предлага ефективната дължина от 2,16 м, а товарният обем е до 4,4 куб. м.

Късите версии K9L1, както и удължените K9L2 ще са достъпни в пътнически вариант с 5 или 7 седалки. При удължена екипажна кабина сгъваемият втори ред седалки позволява увеличаване на товарното пространство от 3,3 на 3,8 куб. м. при размер M и от 3,9 на 4,4 куб. м при размер XL.
Новите Partner, Berlingo и Combo се оборудват със система за предупреждение при претоварване.

Версиите Worksite са оборудвани с функцията Gripcontrol, при която контролът на сцеплението на колелата може да се регулира от водача в зависимост от терена за движение и са подходящи за строителни площадки и лек офроуд.

Списъкът от технологии при новото трио е впечатляващ и в зависимост от марката и нивото на оборудване включва електрическа паркинг спирачка, адаптивен круизконтрол, системата за разширено разпознаване на пътните знаци, асистент за придържане в лентата...

Голямата новост за сегмента е визуалната система Surround rear view. Освен обичайната камера за паркиране на заден ход тя включва камера, вградена в дясното огледало и втора задна камера. В огледалото за обратно виждане водачът получава реална картина за това, което се случва около автомобила.



Новият Peugeot Partner е първият лекотоварен автомобил, в сегмента на малките ванове, който стандартно идва с Peugeot i-Cockpit®, познат от леките автомобили на френската марка. i-Cockpit® включва голям 8-инчов дисплей на централната конзола с множество функции, променен и футуристичен приборен панел, холограмно изображение пред водача на навигационните указания, пътните знаци и моментната скорост, малък спортен волан, облицован с кожа.



Индивидуалността на марката е подчертана и при новия Citroen Berlngo. Предната маска и основните светлини на товарната версия носят отличителните белези на леките автомобили на френската марка от актуалното сега поколение, докато при пътническата версия маската е заимствана от Cactus поколението.



Товарното пространство при Berlingo, както и при другите двама тризнаци се предлага с плъзгащи странични врати, а отзад с асиметрична двукрила врата или клапа. И тук полезният товар е до 1000 кг, при товарна ширина между арките на задните колела от 1,23 м.



Предишното поколение на Opel Combo - малкият ван на немския производител споделяше обща платформа с Fiat Doblo. Изглежда обаче, че новото му поколение се е вписало повече от успешно в новото си семейство. Новият Combo също споделя платформата EMP2, но в модела са запазени редица черти, които показват принадлежността му към немската марка.



Като се започне от предната решетка и предните светлини, които са в стила на актуалното поколение леки автомобили SUV на Opel и се стигне до традиционния за марката превключвател на фаровете и габаритите, който за разлика от този при френските братя не е разположен на кормилната колона, а на арматурното табло вляво от нея.



Opel Combo Life пък се нарича пътническата версия на модела, която е предназначена както за бизнес, така и з свободното време и е аналогична на Rifter при Peugeot.

От PSA вече са готови да предложат и пълноприводна 4х4 версия на новите си модели. Версията 4х4 идва доработена от Dangel, дългогодишният френски партньор на PSA.

Повече - в септемврийския брой на списание КАМИОНИ

<< Обратно към новините