Volvo демонстрира автономен автобус

18.06.2018

Volvo демонстрира автономен автобус

На 15 юни по време на състезанието Volvo Ocean Race в Гьотеборг, Швеция, Volvo показа на специално поканените гости автономен автобус.

[✕]

Прототипът е разработен на основава на електрическия градски автобус на Volvo, модифициран за автономна работа. По време на демонстрацията бе показано как тази технология може да допринесе за по-безопасното и по-удобно пътуване, както и по-ефективното управление на автобусите в депата.

„С ниско ниво на шум и без емисии, електрическите автобуси осигуряват отлична алтернатива за атрактивен и устойчив обществен транспорт. С различните степени на автоматизация можем да постигнем още по-голям напредък по отношение на безопасността, комфорта и ефективността. Използвайки технологиите на Volvo Group, ние демонстрираме възможностите за бъдещето“, каза Хакан Агневал, президент на Volvo Buses.

[✕]


Автономният 12-метров автобус осигурява на пътниците безопасно и комфортно пътуване. Той е програмиран за леко и гладко ускоряване и намаляване при потегляне и спиране. На автобусната спирка автобусът винаги спира в една и съща позиция на едно и също отстояние между автобуса и тротоара за удобното слизане и качване. Автобусът е оборудван със сензори, които осигуряват постоянното наблюдение около автомобила. Информацията от сензорите се използва за навигация в автомобила, а в бъдеще и за предотвратяване на инциденти и злополуки чрез идентифициране на предмети, приближаващи се до автобуса. Автономният автобус е проектиран за плавно шофиране, така че работата му да е енергийно ефективна, екологична и икономична.



„Технологията позволява по-ефективно управление на автобуса, когато той не е в движение. С автономните автобуси персонала в депото може да се съсредоточи върху сервиз и поддръжката, вместо да се занимава с дейности като зареждането на батериите, шофиране или паркиране на автобусите. Всичко това ще могат автономно да правят автобусите на бъдещето“, казва Хакан Агневал.

Автономният автобус ще бъде използван и за бъдещите изследвания на движението на автобуси в конвой в градския трафик – т.нар. платуниг за автобуси.

<< Обратно към новините