borsa.kamioni.bg - обяви само за автомобили за работа. Вижте ги!  Публикувайте вашата сега!  Абонирайте се още сега за 2018 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Франция е твърдо против промените в пакет Мобилност

16.05.2018

Франция е твърдо против промените в пакет Мобилност

Франция няма да приеме настоящата версия на пакета за мобилност, тъй като той благоприятства превозвачите от Източна Европа.

[✕]

По време на срещата си с германския си колега, френската министърка на транспорта Елизабет Борн изрази общата позиция на двете страни по отношение на настоящата версия на пакета за мобилност. Тя недвусмислено заяви, че регламентите са неприемливи за Франция, тъй като те ще направят икономическия и социален дъмпинг лесен за превозвачите от Централна и Източна Европа. Срещата на министрите на транспорта от Франция и Германия се състоя в Париж миналия петък. И двете страни категорично отхвърлят текущата версия на пакета за мобилност, твърдейки, че тя не отговаря на основните принципи на Европейския съюз за равнопоставеност и равно заплащане на територията на дадена държава-членка. Министър Борн добави, че пакетът в сегашната му форма не гарантира лоялна конкуренция и благоприятства превозвачите от Централна и Източна Европа. Борн също така критикува регламентите относно работното време и почивката на водачите, като ги обяви за неприемливи.

„С Германия виждаме, че сме далеч от постигането на консенсус. Няма начин хаотично да се вземат решения относно правила, които ще бъдат в сила най-малко десетилетие и ще представляват общовалиден в Европейския съюз закон. Европейските регулации трябва да се борят много по-ефективно с икономическия и социален дъмпинг“, подчерта Елизабет Борн по време на съвместната пресконференция с транспортния министър на Германия Андреас Шойер.

Министърката също така посочи, че регламентите относно командированите работници трябва да включват и работещите в транспорта. Франция и Германия считат, че шофьорите, идващи от друга държава трябва да се третират като командировани работници от първия ден на работа на територията на съответната страна и следователно да имат статут на „командировани работници“. В настоящата версия на пакета „Мобилност“ това изискване важи от третия ден на пребиваване на шофьора на територията на друга държава. Повечето страни от Централна и Източна Европа, в това число България, Полша, Румъния и Унгария, се противопоставят на прилагането на този регламент на шофьорите, изпратени на работа в чужбина.

Неофициални дипломатически източници посочват, че преговоритете по пакета за мобилност се очаква да бъдат отложени и да продължат през втората половина на тази година, когато Австрия поеме от България председателството на Европейския съюз. Австрия е сред деветте държави, които са против нелоялната конкуренция между европейските страни в транспортния сектор. Подобна позиция отстояват още Франция, Германия, Белгия, Дания, Италия, Люксембург, Норвегия и Швеция.

<< Обратно към новините