Busworld Turkey 2018 - за пръв път в Измир

30.04.2018

Busworld Turkey 2018 - за пръв път в Измир

Седмото издание на автобусното изложение Busworld Turkey, организирано от Busworld International и турската компания HKF Trade Fairs се проведе от 19 до 21 април в зала A-B на изложбения център Fuar в Измир.

[✕]

След шест издания в Истанбул най-голямото автобусно изложение в Източна Европа има нов дом, който за три дни бе автобусна столица на Европа, като събра изложители и посетители от Стария континент, Азия, Африка и Южна Америка.

С над 145 щанда в Измир се представиха производители на автобуси, възли, агрегати и системи за тях, както и компании предлагащи услуги за пътнически транспорт от 12 държави. Разбира се, на изложението доминираха представителите на турската автомобилна индустрия, която е сред водещите в света, като свои щандове в Измир имаха част от най-големите и утвърдени турски производители.Изложението предизвика голяма интерес и сред представителите на местната и международна специализирана преса.

[✕]


Да сверят своите часовници в Измир дойдоха хиляди посетители от три континента, като на щандовете не липсваха новости и премиери. Като цяло експозициите на турските производители минаха под знака на екологията и Евро-6с – екостандартът, който е задължителен при регистрация на нови автобуси в Турция от началото на 2018 г.



Познатият и у нас турски производител Güleryüz представи в Измир два от обновените си градски модели. 12-метровият нископодов GD 272 LF e с изцяло променен външен и вътрешен дизайн. Вторият експонат на Güleryüz беше двуетажен и предназначен за градски екскурзии 11-метров автобус с две врати и отварящ се покрив на горното ниво. Моделът има вече продажби и у нас. Представената в Измир версия е обновена и използва същият двигател от Mercedes-Benz или силов агрегат от DAF с мощност 360 к.с.



Сред най-интересните и с много експонати в Измир беше щандът на турската компания Mapar. Освен че е дистрибутор на нови автобуси MAN и Neoplan фирмата предлага и употребявани превозни средства от различни марки. Сред най-интересното в дейността й обаче е реновирането и тоталното обновяване на туристически автобуси от двете немски марки. При този дейност по употребявания автобус се подменя всичко необходимо. Интериорът по желание на клиента се обновява с материали и елементи, използвани при най-новите модели на MAN и Neoplan.



Един от най-големите турски производители участва на изложението с голяма част от богата си гама. При презентацията си пролича, че възходът на Otokar продължава. Продуктите на базирания в Адапазаръ производител се изнася в над 50 държави. Компанията е най-големият износител на автобуси от Турция, а пазарният дял в страната продължава да е огромен, като Otokar е лидер в много от сегментите.



Друг от големите местни производители - Anadolu Isuzu също бе изградил впечатляващ щанд в Измир. Сред експонатите бяха почти всички модели от богатата гама на Anadolu Isuzu. Ролята на звезда този път бе отредена на нископодовият градски модел Novociti Life, който имаше световна премиера в края на 207 г. по време на Busworld Kortrijk 2017 в Белгия. Сега той бе лансиран на турския пазар.



Възроденият от няколко години турски производител BMC бе резервирал и изградил в Измир най-големия щанд в историята на Busworld Turkey. На площ от 3678 кв. м производителят представи повече от 10 модела градски автобуси, сред които 4 напълно нови.
Нископодовата фамилия Neocity, чиято премиера бе през 2017 г. на изложението в Кортрейк, бе представена тук с 8,5-метров и 10-метров дизелови варианти с двигатели Cummins, както и с 9,1-метрова версия с двигател MAN, работещ на сгъстен природен газ. Гвоздеят на щанда обаче беше първият електрически автобус на BMC показан на специално място сред зелена трева. Това е 8,5-метров Neocity с две врати на салона, електродвигател с максимална мощност 310 к.с. и литиево-йонни батерии Samsung с капацитет 266 кВтч и време за зареждане 6 часа при 44 кВт променлив ток и 2 часа при постоянен ток с мощност 100 кВт. Заявеният пробег с едно зареждане е 275 км по магистрала и 210 км в градски трафик.

Експозицията на BMC продължаваше с изцяло обновената и отвън, и от вътре, позната и у нас нископодова серия Procity. Тя можеше да се види в 12-метров и 18-метров дизелов вариант с двигатели Cummins и също в соло и съчленен варианти на сгъстен природен газ със силови агрегати от същата марка.



Един от най-големите производители на климатични инсталации за автобуси в Европа Safkar показа на щанда си основните свои продукти. Освен традиционните климатични инсталации за туристически и градски автобуси в Измир можеше да се види и най-новият продукт на Safkar – климатична инсталация работеща изцяло на ток и предназначена за тролейбуси.



Един от водещите световни производители и доставчици на възли, агрегати и системи за автобусната промишленост, немският гигант ZF показа в Измир някои от най-новите си и актуални предложения.
На първо място трябва де си отбележи новата 8-степенна автоматична предавателна кутия PowerLine. Тя е предназначена основно за сектора на лекотоварните автомобили и по-леките автобуси. Снабдена е със силоотводна точка, която може да се използва за различни нужди от изходящ въртящ момент.



Един от най-големите производители на дизелови двигатели в света и основен доставчик на силови агрегати за автобусната промишленост показа в Измир почти цялата си гама Евро-6, предназначена за градски и туристически автобуси.
Специално място бе отделено на, показаната за прав път през миналата година в Кортрейк силова линия за електрически автобуси REEV (Range Extended Electric Vehicle – електрическо преовзно средство с удължен пробег). На пръв поглед става дума за хибридно задвижване, но самото превозно средство се задвижва само на ток. Система от до 8 батерии – всяка с капацитет по 74 кВтч захранва електродвигател, който предава движението към двигателния мост. Батериите се зареждат, чрез plug-in конектор от мрежата и осигуряват обичайния за този тип автомобили автономен пробег с дължина, зависеща от теглото на превозното средство. Разликата се прави от малък дизелов двигател с работен обем от 2,8 литра и максимална мощност от 163 к.с., който задвижва генератор. Система за управление, включваща инверторен блок преценява кога и при нужда стартира дизеловия двигател, който чрез генератора дозарежда батериите, като това може да стане както и във време на движение, така и на място.

Повече - в майския брой на списание КАМИОНИ

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините