borsa.kamioni.bg - обяви само за автомобили за работа. Вижте ги!  Публикувайте вашата сега!  Абонирайте се още сега за 2018 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Херберт Дийс е новият президент на Volkswagen Group

13.04.2018

Подразделението Truck & Bus, в което влизат MAN, Scania и Neoplan ще бъде листвано на фондовата борса

Херберт Дийс е новият президент на Volkswagen Group
Херберт Дийс

Германският автомобилен гигант Volkswagen Group има нов президент и генерален директор - Херберт Дийс.

[✕]

Досега той ръководеше марката Volkswagen в групата. Решението е взето на 12 април като част от пълна трансформация на ръководната структура на компанията. 59-годишният Херберт Дийс заменя с незабавен ефект на поста Матиас Мюлер, който оглави компанията през 2015 г. в разгара на скандала с манипулираните дизелови двигатели. В изявлението на автомобилния гигант се казва, че Мюлер го напуска по взаимно съгласие, макар че той имаше договор да остане начело на Volkswagen до 2020 г. От известно време обаче витаеха слухове за готвена смяна на върха на групата, които в крайна сметка се оказаха верни.

Дийс е бивш мениджър от BMW и се присъедини към екипа на Volkswagen през юли 2015 г. Той на няколко пъти е имал търкания с влиятелния работнически синдикат в компанията, като се очакваше, че именно синдикатът и другият влиятелен акционер в лицето на провинция Долна Саксония могат да блокират назначаването му, което обаче не се случи.

В новия ръководен съвет на компанията влиза и президентът на нейния филиал Porsche Оливър Блум. Освен това бившият генерален секретар на Съвета на работническите съвети Гунар Килиан е назначен за новия изпълнителен директор на отдел Човешки ресурси в компанията. Той поема поста от Карлхайнц Блесинг, който беше член на борда на директорите, но се разделя с компанията по взаимно съгласие, като ще продължи да бъде на разположение на Volkswagen като консултант до края на трудовия му договор.

Volkswagen Group обяви и цялостно преструктуриране на дузината си марки, за да отговори на световните тенденции. Въвеждат се шест дивизии в структурата на компанията. Три са групите на леките автомобили – масови (където влизат Volkswagen, Skoda и Seat), луксозни (Audi) и свръхлуксозни (Porsche, Bentley, Bugatti и Lamborghini). Звеното за търговски автомобили, камиони и автобуси Truck & Bus, в което влизат MAN, Scania и Neoplan, започва подготовка за бъдещо листване на фондовата борса. Петата дивизия ще е предназначена изцяло за параза в Китай, а шестата ще се занимава с изследвания, разработки, производство и продажби.

Заставайки начело на Volkswagen Group Херберт Дийс поема огромна тежест на плещите си и го очакват множество предизвикателства. Той трябва да продължи изграждането на широката гама от електрически автомобили, която ще струва на групата много пари и усилия. Трябва да защити интересите на мощния работнически съвет, на най-важните акционери – представителите на семействата Порше и Пийх, емирството на Катар и федералната провинция Долна Саксония – всички тези интереси трябва добре да бъдат балансирани, защото конфликтите в компанията винаги са „на една ръка разстояние“. Дийс ще трябва да се бори и за доверието на клиентите, голяма част от тях разочаровани от аферата дизелгейт.

<< Обратно към новините