Електрическите тежкоатлети ECB50C на BYD

сп. Логистика, 2018, бр.2
04.04.2018

Категория: Машини с противотежест

Електрическите тежкоатлети ECB50C на BYD

Според BYD eлектрокарът ECB50 с товароподемност 5 т предлага чиста алтернатива на дизеловите машини в този клас.

[✕]

Според BYD eлектрокарът ECB50 с товароподемност 5  т предлага чиста алтернатива на дизеловите машини в този клас.
Оборудван с литиево-йонна батерия, ECB50 прави по-лесно зареждането на машината и елиминира нуждата от скъпи батерии за смяна. Най-голямата батерия на пазара за тази машина е с капацитет 810 Ah. С нея електрокарът може да работи без прекъсване 6 часа и половина в най-производителния Н режим на работа. В по-иконо
мичния L режим това време може да достигне до 9 часа. Производителността на BYD ECB50 е на средното ниво за този клас тежки машини.

[✕]


Голямо предимство е бързото зареждане на литиево-желязо-фосфатните батерии. Те могат да бъдат напълно заредени за 2,5 часа с 300 Аmp зареждащо устройство. Това означава, че машината е подходяща за многосменна работа. В допълнение към 810 Ah зареждащо устройство BYD осигурява и нов захранващ блок с 540 Ah батерия. За двете батерии производителят осигурява сервизен живот 8 години, или 10 000 часа, като се гарантира минимален капацитет от 65% в края на този период.
Китайският производител твърди, че предлага ефективно решение с най-ниската TCO (Total Cost of Ownership) на пазара.
Явно за производителя осигуряването на зелена и на достъпни цени алтернатива на дизеловите мотокари е било по-важно от развитието на модерен дизайн. Формата на ECB50 е класическа и ъгловата, но има някои необходими функции за безопасност и предлага комфорт за водача. Освен яркия цветен дисплей и електро-хидравличната ръчна спирачка тестовата машина е много проста. Въпреки това са налични редица опции, като помощ при наклон, двойни педали, управление чрез джойстик на функциите на мачтата и синхронизация на управлението. Стабилността е убедителна и използваните материали са устойчиви при работа в тежки условия. Заваръчните шевове са все още ясно видими, но това често се случва при ръчно изработените модели преди серийното производство.
 

Ниво на иновации

През последните години употребата на литиево-йонни батерии при карите нарасна драматично. Много производители ги предлагат като опция, специално при по-леките машини с товароподемност до 3 т. Междувременно литиево-йонните батерии с желязо-фосфатен катод вече се предлагат и от други производители. В класа с товароподемност до 5 т електрокарът с литиево-йонна батерия е иновация. В този сегмент се предлагат и машини с традиционни батерии, но по-високата ефективност и по-добрата утилизация на акумулатора на BYD могат да доведат до по-продължителна работа с тази технология. Иновация е и много бързото зарядно устройство с мощност 24 киловата, което прилича повече на зарядно устройство от автомобилната индустрия.
 
Заключения от теста

BYD ECB50 е разработен в съответствие с пазара и характеристиките му са близки до средното ниво за този клас машини. Машината работи стабилно и нейното представяне е реалистична алтернатива на мотокарите. Както при по-малките модели на китайския производител, литиево-железните фосфатни батерии и бързото зарядно устройство са основните предимства. Изчислените икономии могат да бъдат реализирани както по отношение на машината, така и по поддръжката на батерията. 

<< Обратно към новините