borsa.kamioni.bg - обяви само за автомобили за работа. Вижте ги!  Публикувайте вашата сега!  Абонирайте се още сега за 2019 г.  Изберете и спечелете с комбиниран абонамент  + 

Ожие спечели рали Мексико

12.03.2018

Ожие спечели рали Мексико

Изпитаната стратегия на петкратния WRC шампион отново сработи в това състезание, което за голяма част от заводските пилоти се оказа по-тежко препятствие от изданието му през 2017 година.

[✕]

Опитният пилот и действащ световен шампион остави конкурентите си „да изгърмят патроните“ в първия ден, в който във временното класиране последователно начело излязоха миналогодишният победител Крис Мийк, № 10, Citroën C3 и Дани Сордо, № 6, Hyundai i20 Coupe. След инцидент в скоростен етап № 6 вторият екипаж на M-Sport Ford WRT – Евънс-Барит, с Ford Fiesta WRC, № 2, трябваше да напусне състезанието поради „медицински причини“. В края на деня Сордо бе първи, на 7,2 секунди пред Льоб, Citroën C3, № 11, който видимо успя да влезе в ритъм, а Танак с Toyota Yaris, № 8, бе трети, на 11,0 сек. от лидера. В осмицата влязоха още Крис Мийк, Citroën C3, № 10, на 25 секунди, Ожие, Ford Fiesta WRC, № 1, на 30,2 сек, Микелсен, № 4, Hyundai i20 Coupe, на 31,7 сек., съотборникът му Нювил, № 5, на 2:01.9 и Понтус Тидеман, № 35, със Škoda Fabia - на 5:05.6. С качването в планините при Toyota се появиха сериозни проблеми с прегряване на двигателите. Нювил пък остана без сервоусилвател на кормилото.

Съботният ден започна с етапна победа на Себ Льоб, която го изведе начело във временното класиране. Танак с технически проблем отпадна от участие за деня. Ожие последователно спечели третия, четвъртия, петия и шестия скоростни етапи за деня. Тези четири последователни победи, в съвкупност с двете минути, които Льоб загуби при смяната на гума, спукана в 31-километров скоростен етап, изведоха Ожие на върха. Останалите два супер къси етапи за деня (по 1,11 км), нямаше как да доведат до промяна. Мийк измести Сордо от второто място. Латвала, с Toyota Yaris, № 7, бе едва девети, а съотборникът му Лапи, № 9, който влезе прекалено вътре в един завой и напусна трасето, бе 12-и, на почти 31 минути от Ожие.



Програмата за неделя включваше СЕ 20 – Алфаро, дълът 24,32 км, който бе спечелен от Латвала, следван на 9,7 сек. от Ожие и на 10,9 сек. от Сордо, и двукратно минаване на скоростния етап „Мините“ – 11,07 км. В първото победи Танак, следван от Латвала, Нювил и Ожие и Мийк – двамата последни с еднакви времена, на 5,1 сек. от победителя. Второто минаване на този етап носеше допълнителни точки за първите петима – 5, 4, 3, 2 и 1.

Тук Танак, 14-и във временното класиране - място, което не носи точки, направи тактически ход и закъсня умишлено на старта, за да стартира след останалите автомобили, които да разчистят максимално трасето. Наказанието за закъснението го праща още по-назад, но така или иначе той не губи точки от това, а стартира в по-благоприятна позиция. Естонецът съумя да даде най-доброто време, като изпревари с 0,4 сек. Ожие, с 1,3 сек. Латвала, с 1,4 сек. Нювил и с 2,9 сек. Микелсен.

Крайно класиране на пилотите в Рали Мексико 2018: Ожие, Сордо, Мийк, Микелсен, Льоб, Нювил, Тидеманд и Латвала. Със спечелените 25+4 точки Ожие си върна водачеството в шампионата, в който има 60 точки. Нювил е втори, с 51 точки.

Следващият кръг от WRC е във Франция – Tour de Corse, 6-8 април. Там ще бъде второто противопоставяне между Льоб и Ожие, но вероятно и останалите пилоти от заводските отбори ще се представят по-силно и равномерно.

<< Обратно към новините