Технологиите в помощ на КАМАЗ-мастер на рали Дакар

06.02.2018

Технологиите в помощ на КАМАЗ-мастер на рали Дакар

Нови технологии за гуми и система за регулиране на налягането помагат на победителите от КАМАЗ-мастер.

[✕]

Екипът на Едуард Николаев от легендарния руски отбор КАМАЗ-мастер финишира в Кордоба, Аржентина и спечели в категория Камиони на рали Дакар 2018. Крайният резултат на екипа след 14 етапа е 54 часа, 57 минути и 37 секунди – почти четири часа преднина пред конкурентите. Другият екип на КАМАЗ-мастер, ръководен от Айрат Мардеев, също постигна успех: осигури си третото място в състезанието. Второ място спечели отбора на МАЗ на Сиархей Виазович от Беларус.

Всичко започна на 6 януари 2018 г., когато състезанието стартира в Лима, столицата на Перу. Това издание на Дакар беше специално, тъй като беше 40-ата годишнина на ралито, и организаторите направиха всичко възможно, за да бъде то незабравимо както за участниците, така и за зрителите. Те избраха възможно най-трудните условия: по време на седем от етапите имаше изключително много пясък, а в рамките на пет дни състезанието се провеждаше на височина от 3000 метра над морското равнище. Общата дължина на маршрута беше 8700 километра.

За да спечелят трудното състезание по пясъчните хълмове в Перу, големите надморски височини на боливийските Анди и аржентинските офроуд трасета, руските водачи не се нуждаеха единствено от страхотни шофьорски умения и неповторимо оборудване от предприятието КАМАЗ-мастер, но също и от технологиите, предоставени от Continental: гумите с технология Continental HCS 14.00R20 и ContiPressureCheck – иновативната система за мониторинг на налягането и температурата на гумите, която който вече могат да използват стандартните товарни и търговски автомобили.

ContiPressureCheck непрекъснато следи въздушното налягане и температурата в безкамерни гуми с помощта на датчици и може да се използва при многоосови товарни и търговски автомобили с всякаква подредба на колелата. Всеки датчик притежава отделна батерия, което гарантира непрекъснато действие за период до 6 години или около 600 000 километра. Сигналите от устройствата се предават до централен блок за управление или до свързаната телематична система.

Серията гуми Continental HCS първоначално е разработена за тежките условия на експлоатация при строителните машини. Тези гуми осигуряват невероятно прилепване на колелата поради неповторимия си грайфер и геометрия и притежават повишена устойчивост на щети и пробиви, което е от изключителна важност при състезания като рали Дакар.



Победителят Николаев обяснява: „Ние ефективно използваме предимствата, които ни осигурява ContiPressureCheck. Информацията от датчиците ни дава възможност да изберем правилната тактика: понякога решаваме да не спираме, въпреки че има пробив, защото измервателните стойности на датчика показват, че налягането на гумите все още може да бъде контролирано достатъчно, че да завършим състезанието. Възможността да измерваме температурата на всяка гума и да не позволяваме унищожението й е изключително важна за нас. Започнахме да използваме активно ContiPressureCheck на рали Silk Way 2017 и веднага усетихме истински ефект на информацията относно състоянието на гумите върху представянето ни в състезанието.“

Развитието на партньорството между Continental и КАМАЗ-мастер напълно отразява стратегическите цели на бизнеса с гуми за товарни автомобили на Continental: трансформацията от надежден и опитен доставчик на гуми до доставчик на цялостни решения, целящи да повишат ефикасността на процесите на автомобилните паркове.

„Победата на КАМАЗ-мастер означава много за Continental,“ твърди Константин Бач, вицепрезидент на отдел Гуми за камиони за Европа, Близкия изток и Африка. „Нашите решения, а именно гумите, оборудвани с датчици, в комбинация със системата за мониторинг на налягането на гумите, помогнаха на екипа да контролира условията на гумите и да намали загубите на време в хода на състезанието.“ По същия начин клиентите на Continental ще получат помощ за значително удължаване на жизнения цикъл на гумите им, за намаляване на авариите и разходите за гориво и други компоненти, които са свързани с гумите.

<< Обратно към новините