Не ВАН, а MAN!

сп. Логистика, 2017, бр.6
21.12.2017

Не ВАН, а MAN!

Първи пътни тестове на TGE – новото лекотоварно попълнение в гамата на MAN Truck and Bus, се проведоха през май. В околностите на Мюнхен членовете на Международното жури Ван на годината имаха възможност да се убедят, че малкото лъвче е готово за скок.

[✕]

Първи пътни тестове на TGE – новото лекотоварно попълнение в гамата на MAN Truck and Bus, се проведоха през май. В околностите на Мюнхен членовете на Международното жури Ван на годината имаха възможност да се убедят, че малкото лъвче е готово за скок.

Новото попълнение в гамата на MAN Truck and Bus e напълно готово за пазарен старт. Представени за тест на пътя бяха десет варианта на най-малкия член на поколението TG. That’s no VAN, that’s MAN! (Това не е ван, това е MAN!) e един от слоганите, с които се представя новият модел. И той може би описва най-точно очакванията, които възлагат на TGE в MAN Truck and Bus.
Ако се опитате да откриете разликите между MAN TGE и Volkswagen Crafter – актуалният носител на наградата Ван на годината 2017, ще ги изброите на пръстите на едната си ръка или най-много да ги докарате до седем. Двата лекотоварни автомобила излизат от един и същ завод във Вжешня, Полша. Разликите са само в предната решетка, която е в стила на мюнхенския лъв – V-образна, черна и лъскава; емблемите – отпред, върху задната врата и на волана. Както и в специфичното означение на конкретния вариант (допустима максимална маса и мощност на двигателя) на страничните врати, което е в стила, познат от по-тежките версии на поколението TG.
MAN TGE се предлага със същите параметри като своя близнак. Моделът покрива максимално допустима маса от 3 т до 5,5 т. Наличен е с две колесни бази, три височини и три дължини. Максималният обем на товарното пространство е 18,4 куб.м, а максималната товароносимост – 1500 кг. Вариантите са закрит фургон, който може да бъде напълно или частично остъклен, и шаси с единична или удължена кабина. При надстройките за шаси кабини и специализирани автомобили MAN Truck and Bus ще работи със стотици бодибилдери от цяла Европа, за да може бързо да покрива и да отговори на специфичните изисквания на клиентите си от различните пазари.
Може би другата разлика ще дойде при пътническите версии. От MAN Truck and Bus обявиха, че в момента в развойния си център за специални изпълнения на автобуси в Плауен разработват собствена пътническа версия, базирана на TGE, която ще покрива гамата от 10 до 22 седящи места и ще излезе на пазара през следващата година.
Двигателят на MAN TGE е познатият 2.0 TDI – турбодизел, Common Rail, Евро-6. Предлага се с мощност 100 к.с., 120 к.с., 140 к.с. и 180 к.с. Версиите на TGE с допустима максимална маса се предлагат с предно предаване, а при по-тежките е наличен вариант и със задно задвижване. Вариантите от 3,5 до 4 т ще са достъпни и със задвижване 4x4 – 4Motion. Стандартно предавателната кутия е 6-степенна механична. Още през тази година версиите с предно предаване ще могат да се поръчват и с осемстепенен автоматик, а при останалата част от гамата това ще се случи през следващата година.
Новият TGE се оборудва с всички познати системи за сигурност и помощ на водача. EBA – аварийната спирачка за предпазване от челен удар, и CWA – помощникът срещу страничен вятър, са стандартно оборудване. Прави впечатление активният помощник за поддържане на лентата на движение. Той не просто известява водача, ако автомобилът се отклони без включен мигач, а коригира посоката на движение и връща превозното средство в лентата. Сред помощните системи са и камерата за обратно виждане, помощник за маневриране с ремарке, преден, страничен и заден парктроник, помощник при паркиране, асистент за потегляне по наклон... За допълнителна икономия на гориво и опазване на природата се грижи старт-стоп системата.
На високо ниво е и фотеймънт системата за водача, която е с вградена навигация, трафик информация в реално време, функция за разчитане и сигнализация за пътните знаци... TGE ще се предлага с Rio – глобалната телематична платформа за свързаност на MAN, която бе представена официално на миналогодишното изложение IAA 2017 в Хановер.
Повечето от тези системи имахме възможност да изпробваме по магистрали и първокласни пътища в околностите на Мюнхен. На разположение бяха варианти на TGE с всички достъпни мощности на двигателя и изпълнения на товарното пространство. При тестовете можеше да се усети, че двигателят притежава завидна динамика и че разходът на гориво не се отличава от този на лек автомобил. При пробните шофирания особено се понрави поведението на версията 4x4, която излезе на пътя за журналистически тестове преди пълноприводния вариант на близнака от Volkswagen.
Продажбите на TGE в Германия стартираха още през лятото, а през есента поетапно ще започне предлагането му и в Европа. С новия модел гамата товарни автомобили на MAN Truck and Bus вече е пълна и покрива допустима максимална маса от 3 до 200 т. „Нашите клиенти превозват товари, а ние произвеждаме и продаваме товарни автомобили“, каза при представянето в Мюнхен Йоахим Дреес, главен изпълнителен директор на MAN Truck and Bus и MAN SE. Той и колегите му допълниха, че при предлагането на ТGE ще се разчита на добре развитата продажбена и сервизна мрежа на немската марка и на опита на специалистите от MAN в продажбата и обслужването на товарни автомобили. Планираните продажби през първата година са около 20 000 автомобила, като се очаква от тях между 5 и 10% да са от най-тежката версия – 5,5 т. 

<< Обратно към новините