Новите Partner, Berlingo и Combo ще се произвеждат във Виго

06.12.2017

Новите Partner, Berlingo и Combo ще се произвеждат във Виго

Заводът на PSA Groupe в испанския град Виго е готов за старта на производството на новите Partner, Berlingo и Combo. От PSA Groupe заявяват, че амбициите са тризнаците да продължат успешната пазарна история на Peugeot Partner и Citroen Berlingo.

[✕]

Към френските близнаци сега се присъединява и новият член на фамилията - Opel Combo, след като през март тази година френския концерн PSA придоби Opel/ Vauxhall, собственост дотогава на GM.

В началото на март 2018 г. ще бъдат представени пътническите варианти на трите автомобила, а през юни - и товарните им версии.

Заводът във Виго работи от 60 години и сега е сред основните производствени мощности на PSA Groupe. В него работят 5700 служители. Той е изключително мащабен, модерен и енергоефективен. Това е най-ефективният завод в Европа от гледна точка на съотношението произведени автомобили на единица заводска площ.

През миналата година от Виго са потеглили 424 000 нови автомобила. През тази година дневното производство е около 1800 единици. Общият капацитет е 600 000 автомобила годишно. От PSA Groupe разчитат, че с включването на Combo в тройката ще успеят да натоварят още мощностите във Виго.

Сега в завода се произвеждат леките автомобили Citroen C4, Citroen C4 Picasso, Citroen C4 Grand Picasso и Citroen C-Elysee и Peugeot 301, както и лекотоварните Peugeot Partner, Citroen Berlingo и Partner и Berlingo electric.

Една от поточните линии е готова да поеме производството на новите Partner, Berlingo и Combo. Сегашното поколение на близнаците няма да бъде спряно веднага, а производството му ще върви известно време паралелно с това на новите модели.

Според Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на PSA Groupe, пускането на обновеното трио е предизвикателство за компанията. Той обяви, че PSA Groupe ще продължава да обръща все повече внимание на нискоемисионните автомобили. Целта е до 2023 г. 80 на сто от моделите на групата да имат и електрически варианти, а през 2025 г. процентът на електрификация да бъде 100. Карлос Таварес допълни, че това е важно за доставката от последната миля, но за развитието на електромобилите е важно какъв ще е размерът на нискоемисионните зони в градските центрове. Като според него процесът по установяване на такива зони не трябва да се води от ЕС и правителствата, а от гражданите и общините.

<< Обратно към новините