КамАЗ представи поколението Евро-6 в България

03.11.2017

КамАЗ представи поколението Евро-6 в България

ПАО КАМАЗ представи в София пред свои клиенти – бивши, настоящи и бъдещи, може би, гама от камиони Евро-6 с европейски произход и оповести какви модели още са в процес на изпитване, за да получат типови одобрения, с които получават достъп до страните от Европейския съюз.

[✕]

Моделите на КамАЗ, които към момента имат типово одобрение, отворило им пътя към страни от Европейския Съюз (Евро-6), са с двигатели Cummins и допустима обща маса 25,2 тона (6х4) - най-масовият автомобил, 20,5 тона (4х2), 22,5 тона (6х6) и 12,7 тона (4х4). До края на 2017 г. се очакват типови одобрения да получат още 33,1-тонна платформа 6х4, 25,2-тонна 6х6, 12,7-тонна 4х4 и 41-тонна 8х4. През идната, 2018 година, се очаква да преминат процедурите по одобряването на 31-тонна платформа 8х4 и на влекач 4х2. Всички машини за пазарите в Европейския съюз се екипират само с двигатели Cummins. Те са 6-цилиндрови, редови, от сериите ISB 6,7 и ISL 9 с мощности в диапазона от 260 до 320 к.с. и до 400 к.с. за тежките приложения.


[✕]


Камионите са с европейски произход, тъй като шаси-кабините се асемблират в Литва, от фирмата UAB Autobagi, с която КамАЗ има договор и която получава като части рами, трансмисии, двигатели и кабини. Повечето специализирани надстройки се монтират в друго предприятие, в Полша. Предлагат се шаси-кабини, бордови автомобили, самосвали, контейнеровози, автокранове, бетоновози, пожарни и спасителни автомобили, автомобили за дърводобива, цистерни, сметосъбиращи и многофункционални машини с различни комбинирани надстройки за поддръжка и почистване на пътища.

КамАЗ постепенно преминава към нови, по-лесно разбираеми търговски наименования на моделите. Те се състоят от буква и цифри, сочещи предназначение, допустима обща маса и мощност на двигателя, напр. досегашното 65115 за модела 6х4 с допустима обща маса 25,9 тона и двигател 320 к.с. става T2632.

Интересен факт от историята: строителството на КамАЗ започва през 1969 година. В изграждането и оборудването му участват около 700 чуждестранни фирми от САЩ, Япония и Европа. Три от тях са български: Балканкар - с повече от 3000 електро- и мотокара, завод Берое – с автоматика и Интрансмаш – проектиране и оборудване на складовото стопанство.

<< Обратно към новините