Новият дом на DAF в България

30.09.2017

Новият дом на DAF в България

Eлегантен и представителен - това е първото впечатление от новия търговски и сервизен център на Турботракс България. Това, което не се вижда отвън, е много по-голямата функционалност, с която да бъдат привлечени и спечелени нови клиенти.

[✕]

Лесно ще откриете новия център на Турботракс България – по Ботевградско шосе излизате от Долни Богров и отдясно, малко преди Горни Богров, ще видите чудесния комплекс. А нощем светещият надпис DAF, видим и от магистрала Хемус, сочи къде е базата на официалния дилър на марката.

Обектът работи пълноценно, нищо, че официалното му откриване е насрочено за 21 ноември. Центърът радва окото – и отвън, но още повече отвътре, затова с отличното настроение са и „новодомците“, и клиентите, които откриват една отлична и сполучливо разположена база, която по всички показатели превъзхожда многократно предишната. За управителя Георги Загоров това е най-добрата сграда с такова предназначение в България – като външен вид, престижност и особено като функционалност. Новата база, обявена за най-голямата инвестиция за DAF за 2017 г. в света, е и една от най-добрите на DAF в Европа. Тя е достатъчно голяма, за да удовлетворява потребностите на фирмата за години напред, и с най-модерно оборудване.
Кратко видео от новия дом на DAF може да видите тук.

 

 

 

Оборудването…

Впечатляваща е концентрацията на оборудване в новия сервиз. При неговия избор в Турботракс са се водили от своите виждания за бъдещето и е търсено най-доброто качество от най-добрите производители в Европа и света. При взимането на решения са отчетени мнения от референтни обекти, а и на хора, които ще работят с новото оборудване. За мнозина доставчици това са първите доставки за България. Направеният безкомпромисен избор е още едно основание ръководството да вярва, че новият сервиз ще бъде много по-полезен на клиентите, че в него всички операции ще се изпълняват бързо и качествено. Капацитетът му позволява да се работи едновременно по 12 машини. В новия сервиз спокойно влиза цяла композиция или две ремаркета едно зад друго.

Приоритет при проектирането на новия сервиз е било постигането на много по-широка функционалност, т.е. да може да извършва значително повече услуги, отколкото в предишната си база, вкл. такива, които е извършвал частично или чрез подизпълнители.

Една от стъпките в това направление е инвестирането в изцяло нова камера за боядисване и подготвително – и двете изпълнени на високо професионално ниво. Камерата, произведена от USI Italia, e с вертикален въздушен поток - отгоре надолу. Дълга 12 м, широка 5,50 м и висока 5 м, тя може да се ползва и като двусекционна, чрез разделяне на помещението с междинна ролетна врата на секции от 4 и 8 м. Налице е и нов, нестационарен стенд за възстановяване след тежки удари на шасита на камиони, автобуси, ремаркета/полуремаркета и на кабини. Двете съоръжения оформят нов за Турботракс комплекс за висококачествено възстановяване на превозни средства и съществено разширява кръга на предлаганите услуги. Два портални крана покриват площта на халето – един 2-тонен и един с товароподемност 12 тона. С кран е обезпечено и агрегатното отделение.

Сервизът разполага и с най-съвременна автоматична четкова автомивка CRIST MAGNUM C 5000-3. С височина на миене 4,20 метра и скорост на движение на арката с четки по релсите от 6 до 18 м/мин, тя е подходяща за всякакъв вид автомобили, композиции и автобуси.

Освен с отлично оборудвани канали сервизът разполага и с модерно маслено стопанство за директно обслужване, което осигурява пълна хигиена на вкарваното масло и точно дозиране. Уникален за Източна Европа е 5-колонният пневмо-хидравличен подемник GGD150U на датския производител AC Hydraulic – ролс-ройсът в този сектор.


Всяка от петте секции е
с товароподемност 15 тона, общо 75. Могат да се използват вкупом или като 2 отделни секции от 2 и 3 колони, всяка от тях с автономно управление. Една от крайните секции може да се мести спрямо останалите, което дава възможност да се работи по превозни средства с различна база и по композиции с различна дължина.

Новият склад също е на несравнимо по-високо ниво от склада в предишната база: в голямото и светло помещение на три нива, снабдено и с асансьор, са разположени части, консумативи и т.н., така че възможностите клиентите да бъдат обслужвани по-бързо и качествено са несравнимо по-големи.

Практична и добре обзаведена, конферентната зала в новия център предоставя условия за провеждане на презентации, обучения и др. подобни мероприятия.

В архитектурният проект, дело на българи, сериозен принос имат и неколцина човека от екипа на фирмата, вложили много труд, специфични знания, вдъхновение и … търпение.

… и хората, работещи с него

Увеличаването на набора от услуги и обема от дейности е свързано с увеличаване на персонала в почти всички направления. На първо място са търсени механици, електромеханици, специалисти за бояджийното и репаратурата…

Новите хора се присъединяват към досегашните екипи в Турботракс България, които са съставени от много добри специалисти и са със стабилен състав. Засега работното време на сервиза е от 8,30 до 18 ч в дните от понеделник до петък, в събота – до 14 часа. При предварителна уговорка с клиент се работи и извън този график. Планира се в бъдеще, с увеличаване на персонала, работното време да се удължи.

За пътна помощ в този сервиз са оборудвани два автомобила. Екипи с такива функции има и в Пловдив и Бургас.

С поглед към утре

Бъдещето на сервиза е свързано със сериозното развиване на програмата за т.нар. „централни“ договори за сервиз и обслужване - т.е. договори, които клиентите сключват пряко със завода. Тази форма е доста изгодна за превозвачите: те прехвърлят на завода голямата част от грижите си за своята техника, за да се отдадат на основната си дейност - превози. Срокът на такива договори е от 3 до 7 години, по избор на клиента. Тъй като цените на операциите са фиксирани и не се променят през договорения период, съответните разходи са ясни и предвидими. За българските превозвачи голямо предимство на пълния договор е, че той възлага всички рискове (без инциденти) на сервиза, съответно на завода, но в него са заложени нашите ставки за труд – едно предимство в сравнение с превозвачите от другите страни. Когато планираните обслужвания са изпълняват в България, каквото и да се случи след това, рискът не е за клиента.

Бъдещото развитие на новия център на Турботракс България включва обслужване на клиенти с товарни автомобили и от други марки. А по силата на двустранен договор той е и партньор за цялата страна за следпродажбените дейности по автобусите Yutong, каквито "Българска автомобилна индустрия" достави на Столичен автотранспорт. В благоприятните условия на новата база това партньорство се развива още по-успешно.

<< Обратно към новините