Mercedes-Benz Citaro вече се предлага и като хибрид

19.09.2017

Mercedes-Benz Citaro вече се предлага и като хибрид

Daimler Buses ще представи по време на Busworld Europe в края на октомври хибриден вариант на градския си бестселър Mercedes-Benz Citaro. Немският гигант показа за пръв път новия автобус в средата на септември в Щутгарт по време на традиционното предварително представяне на участието си в Кортрейк.

[✕]

Citaro Hybrid бе представен в Щутгарт пред журналисти от цяла Европа. Най-продаваният градски автобус в света (с над 50 000 доставки до сега) се е сдобил с електродвигател, който е вграден в трансмисията. Той е с мощност 14 кВт и максимален въртящ момент от 220 Нм и, както подчерта при представянето Густав Тушен, ръководител на инженерния отдел в Daimler Buses, тук не става дума за общоприетото понятие хибриден автобус.



Идеята на конструкторите на немския концерн е чрез паралелното хибридно задвижване да се намали още консумацията на гориво при Citaro. Целта е при нужда електродвигателят да подпомага дизеловия силов агрегат и да го разтоварва, с което да се реализира икономия до 8,5%. Когато не е необходимо да работи, например при движение на празен ход електродвигателят влиза в режим на генератор и зарежда блок от ултракондензатори, в които се рекуперира и енергията от спиране на автобуса. Натрупаната в кондензаторите енергия се използва за задвижване на допълнителните системи, като климатика например, с което икономията расте. Отделно хибридната версия на Citaro е олекотена със 156 кг и е получила електрохидравлично кормилно управление.



Всъщност за Daimler стъпката към хибридната версия е лесна, защото се явява ъпгрейд на последното поколение на Citaro, което още с появата си през 2013 г. бе оборудвано с ултракондензатори за пестене на енергия.

Хибридното задвижване при Citaro ще бъде опция при всички версии на модела. То ще се предлага както при дизеловия силов агрегат OM 936 G, така и при метановата версия Citaro NGT с двигател M 936 G. Като хибрид ще могат да се поръчват 12-метровият вариант на Citaro, съчленената версия Citaro G, компактният Citaro K, както и 12-метровата версия с нисък вход Citaro LE. Хибридното задвижване е съвместимо с автоматичните предавателни кутии на ZF и Voith, използвани при модела. За сега, заради липса на достатъчно пространство хибридната версия е неприложима единствено при вариантите на Citaro, оборудвани с по-големия дизелов двигател OM 470, както и при автобуса с голяма пътниковместимост CapaCity.

При представянето на Citaro Hybrid стана ясно, че 2018 г. ще е знакова за Daimler Buses с пускането на изцяло електрически градски автобус.

На изложението в Кортрейк Daimler Buses ще представи по традиция всичко най-ново от двете си марки Mercedes-Benz и Setra.



Главната роля на щанда на Mercedes-Benz ще е за новото поколение на туристическия бестселър Tourismo, чиято световна премиера бе в средата на юни 2017 г. Ще бъдат показани всички варианти на модела. Базовият Tourismo RHD с дължина 12 295 мм е на два моста. Tourismo RHD M2 също е на два моста, но дължината му е 13 115 мм. Tourismo RHD M е класически триосен автобус с дължина 13 115 мм, а Tourismo RHD L е триосен туристически автобус с дължината 13 935 мм.
За пръв път с ляво кормилно управление ще бъде показан минибусът Sprinter City 45, който до сега е бил достъпен само за клиентите от Британия.

Голямата звезда на щанта на Setra ще бъде новият двуетажен Setra S 531 DT, представен в началото на юли. типично за марката той се откроява с елегантен дизайн, качество на материалите и изработката, комфорт и лукс и разбира се - прозрачен покрив Sky Top. Според производителя подобрената аеродинамика и някои други мерки водят до по-нисък в сравнение с предишния модел S 431 разход със 7-8%.

На щанда на Daimler Buses ще може да се види почти цялата гама на производителя, а сред най-интересните експонати са луксозно изпълнение на флагмана Setra S 515 HDH и вариант като клубен автобус на компактния Setra S 511 HD.

Производителят ще акцентира и на сервизните услуги и услугите с добавена стойност за своите клиенти. Огромен интерес буди надграждането на сервизната програма OMNI plus с приложението UpTime, заимствано от камионите на Mercedes-Benz. Програмата за постоянно следене и диагностика в реално време на състоянието на включените в нея автобуси и за планиране на сервизните дейности стартира пилотно в четири европейски държави.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините