Новият Mercedes-Benz Actros - камион на 2012 година

25.11.2011

Новият Mercedes-Benz Actros беше избран за Камион на 2012 година от Международното жури International Truck of the Year. Престижната награда беше връчена на специална церемония по време изложението Trailer в Кортрейк, Белгия. Новият тежкотоварен флагман на Daimler спечели убедително с общо 161 точки. Подгласници на победителя са новата Tatra Phoenix с 67 точки и гамата Евро-6 на Scania с 50 точки...

[✕]

Новият Mercedes-Benz Actros беше избран за Камион на 2012 година от Международното жури International Truck of the Year. Престижната награда беше връчена на специална церемония по време изложението Trailer в Кортрейк, Белгия. Новият тежкотоварен флагман на Daimler спечели убедително с общо 161 точки. Подгласници на победителя са новата Tatra Phoenix с 67 точки и гамата Евро-6 на Scania с 50 точки.

 

Международното жури, което избира Камион на годината, е съставено от 24 журналисти, представляващи 24 държави в Европа, едно от които е България.
В съответствие с правилата на журито годишната награда Камион на годината се присъжда на товарен автомобил, който е бил представен на пазара в последните 12 месеца и който „има най-голям принос за автомобилния транспорт от гледна точка на иновации, комфорт, поведение на пътя, икономичност и понижаване на вредните емисии.” Новият Actros безспорно отговаря на всички тези критерии. Това е четвъртият път, в който Actros печели престижното отличие . Първата му победа е през 1997 г., след това второто поколение Actros е Камион на 2004 г., а 5 години по-късно - през 2009 г. третото поколение Actros повтаря успеха на предишните две.
Разработката на новия Actros започва от „бял лист” преди 10 години, в проекта участват над 1800 експерта от Mercedes-Benz и общата инвестиция е над 1 млрд. евро. Новият Actros е камион, който е едновременно революционен и еволюционен. Революционната част е в перфектната комбинация между подобрената технология на двигателния тракт и аеродинамиката на кабината, като благодарение на тази комбинация се неутрализира повишаването на разхода на гориво с въвеждането на нормите Евро 6, което, от своя страна, е най-голямата грижа на превозвачите както днес, така и в бъдеще.

 

„Сърцето” на новия Actros е изцяло новият двигател OM471 - 12.8-литров 6-цилиндров редови агрегат с 4 клапана на цилиндър, два разпределителни вала и изцяло електронно управлявана уникална система за впръскване X-PULSE с усилвател на налягането. Технически това е усилена common-rail система, при която всеки процес на впръскване е всъщност серия от впръсквания. Трябва да се посочат много яките материали, от които са направени цилиндровата глава и горивната камера, както и че турбината е с асиметрично двуканално захранване, при което изгорелите газове от първите три цилиндъра, минавайки през системата за рециркулация, отиват директно без никакви загуби към турбината.
За да се постигне перфектната аеродинамика, новият Actros е „претърпял” 2600 часа в т.нар wind-tunnel. 
Еволюционният аспект е в обновения интериор на кабината и в уникалната концепция на кабината SoloStar, при която кабината е с разпределението на тристаен апартамент - кабинет, спалня и дневна. Кабинетът е шофьорското място, а „дневната” е оформена в пространството, където се намира седалката на пътника - то е свободно, а в задната част на кабината е ситуирано удобно кресло с подходяща масичка.
В допълнение трябва да се отбележат многобройните системи за сигурност, с които е снабден новият Actros - Mercedes-Benz сега предлага общо 7 такива системи, като новите попълнения са Асистент за поддържане на постоянно разстояние от предното превозно средство включително със Stop&Go функция и от 2012 година т.нар Асистент за внимание, който реагира на показвани признаци на умора от страна на водача. Същевременно системата за управление на парка Fleetboard е стандартно оборудване в новия Actros.

Снежина Баджева
Кортрейк

<< Обратно към новините