Iveco откри нов завод в Китай

10.07.2017

От поточната линия слезе първият New China Daily

Iveco откри нов завод в Китай

Iveco откри официално новата си фабрика за производство на лекотоварни автомобили край Нандзин, Китай. Тя е резултат от дългогодишното сътрудничеството с китайският автомобилен производител SAIC Motor. Iveco и SAIC Motor (чрез дъщерната си китайска компания NAC) държат по 50 % в джойнт венчъра NAVECO.

[✕]

Новият завод бе открит тържествено с бляскава церемония пред няколкостотин гости и с участието на брандмениджъра на IVECO Пиер Лают. Както и на Стефано Памплоне, отговарящ за азиатско-тихоокеанския регион в CNH Industrial, Ю Дзиануей, вицепрезидент на SAIC Motor, Фенг Юан, заместник генерален мениджър на дивизията за автомобили за работа в SAIC Motor, генералния консул на Италия в Шанхай Стефано Белтраме.



С пускането на новите мощности, капацитетът за производство на бестселъра Daily в Поднебесната империя ще достигне 100 000 броя годишно.
Китайската връзка за Iveco Daily не започва сега. В Нандзин, столица на провинция Дзиянсу, и до момента е работил завод на NAVECO за производство на лекотоварния бестселър. Максималният капацитет обаче е достигнал до около 37 000 броя годишно. Това е недостатъчно за бизнесплановете на Iveco, които са свързани с продажби на Daily не само в Китай, но и в страните от региона - Югоизточна Азия, Индокитай, както и в Австралия, Близкия Изток и Северна Африка.

Досегашната фабрика е напълно затворена, а новата е изградена върху празен терен в Киаолин, недалеч от Нандзин. Тя е най-модерният автомобилен завод в Китай в момента с над 90 на сто автоматизация на процесите. В цеховете действат над 130 робота, като абсолютно всички възли и агрегати, включително двигателите и трансмисиите, за Iveco Daily China се произвеждат тук, а всички суровини и материали са от Китай.
Само покритата площ на завода е над 250 декара, а целият терен е 843 декара. Фабриката разполага с най-съвременните в Китай инсталация за катодна защита на шасито и каросерията от корозия и бояджийски цех.

Новият завод е построен по правилата на притежавания от CNH Industrial стандарт World Class Manufacturing (WCM). В завода са инвестирани около 1,8 милиарда китайски юана (над 230 млн. евро).

Нандзин се възприема като екологичната столица на Китай. Напълно в тон с това новият завод е енергоспестяващ и е изграден и работи по най-високите екологични стандарти в света. Голяма част от електрическата енергия идва от фотоволтаици, използват се дъждовна вода, която се рециклира, както и газ от отпадъци. Целта на NAVECO е чрез интелигентно производство да намали консумацията на енергия с 30%.



Паралелно с церемонията по откриването на завода бе представен и изцяло новият IVECO Daily, който ще се произвежда в Нандзин за пазарите в Китай и региона. От поточната линия тържествено слезе първият New China Daily - комби версия с 9 седящи места, като гамата включва също товарен фургон, шаси-кабина и шаси с удължена кабина.

Новият модел бе представен пред членовете на Международното жури Ван на годината от Виторио Буси, продуктов мениджър за лекотоварни автомобили в Iveco. New China Daily е съвременен лекотоварен автомобил, базиран на третото поколение на Daily и адаптиран към характерните изисквания на китайския пазар.

Моделът притежава всички характеристики на лекотоварния бестселър - здравина, надеждност, функционалност, икономичност, комфорт, сигурност... New China Daily е представител на т.нар. европейски стил на автомобилния пазар в Китай. Външният дизайн е с 80 на сто променен в сравнение с този на досегашния модел и носи чертите на последната европейска версия на Daily без да ги повтаря напълно. Шасито е изградено от познатите С-профили, гарантиращи здравина и устойчивост.

Двигателите са доказаните турбодизели F1A (2,3 л) и F1C (3 л) и покриват актуалните в момента еконорми за Китай. Предавателната кутия е 6-степенна механична, като много скоро новият модел ще се предлага и с хитовия за сегмента автоматик Hi-Matic. Ново е окачването, като предното е независимо.

Товарната версия на New China Daily ще се предлага с фургон с обем до 16,7 куб. м. Моделът ще бъде достъпен с 4 варианта на шасито и 27 версии на надстройките. 7-тонната версия на New China Daily е достатъчно здрава, за да понесе повече товар от който и да било 7,5-тонен товарен автомобил, похвалиха се от Iveco. New China Daily ще бъде достъпен за продажби в Китай през последната четвърт на 2017 г., а за останалите пазари - от началото на 2018 г.

Разработката на New China Daily е струвала на Iveco над 2,1 млрд. юана (над 270 млн. евро). Производството в Китай използва технологичните достижения на европейското Daily. Скоро се очаква при китайската версия да започнат разработки на превозни средства с алтернативни задвижвания, а домакините загатнаха, че предстои пускането на електрическа версия от завода в Нандзин и е много вероятно тя да поеме и към европейските пазари.

Китайската история на Daily започва през 1986 г., когато SAIC получава лиценз за хита Turbo Daily, а Iveco става първата европейска марка с производство на лекотоварни автомобили в Китай. През 1996 г. е създадена джойнт венчър компанията NAVECO, която отваря завода в Нандзин и производството се разраства. През 2004 г. на китайския пазар излиза Power Daily, който до момента се представя все по силно на местния пазар, а за 30 години в Китай са продадени над 570 000 Daily-та.

Любопитно е че в новия завод редом с New China Daily продължава и ще продължи производството и на всички досегашни модели на Daily за Китай. Причината е че те се представят отлично на пазара и търсенето им продължава да е голямо, казаха от Iveco.

Базираната в Нандзин NAVECO има над 3200 служители и работници и оперира чрез 8 регионални центъра в Китай, като 119 дилърски центъра и 349 сервизни локации.

Повече - в броя на списание КАМИОНИ от септември 2017 година

<< Обратно към новините