Irizar Group ще изгражда две BRT трасета с електробуси във Франция
Irizar e-mobility, частта от Irizar Group, развиваща бизнеса с електрически автобуси, е подписала голям договор с Агломерацията на Баск-Адор Кост във Франция. Договорът включва предоставянето на напълно електрически съчленени автобуса Irizar i2e.
Съчленените автобуси са предназначени за две скоростни трасета (BRT) и са с дължината 18,73 м. Договорът включва и предоставяне и монтиране на зарядни станции за бързо зареждане в крайните точки на всяко от двете трасета, както и на такива за бавно зареждане в депото.
Договорът е подписан в главната квартира на Агломерацията в Байон в присъствието на Клод Оливие и Жан-Рене Ечегерия от Агломерацията, и Хосе Мануел Орхаситас, главен изпълнителен директор на Irizar Group и Хектор Олабе , управляващ директор на Irizar e-mobility. С тази поредна стъпка Irizar продължава да бъда сред пионерите на електрическата мобилност в Европа. Агломерацията ще бъде първото място във Франция с две действащи линии, обслужвани от изцяло електрически автобуси.
Инженерната работа по изграждането на двете обособени автобусни линии ще започне през 2017 г. и ще завърши на 1 април 2019 г.
18-метровите метробуси i2e Irizar ще бъдат с персонализиран и иновативен дизайн, в резултат на съвместната работа на Irizar с Агломерацията от баското крайбрежие. Това ще бъдат автобуси с дизайн TramBus, оборудвани изцяло с технологии, разработени от Irizar Group. В превозните средства ще бъдат вложени множество системи от Irirzar Group, като тягов електродвигател Alconza, инвертори Jema, пакет от батерии от Irizar e-mobility, система за отдалечена диагностика и мониторинг на автобусите и зарядните станции, разработени от Datik, USB портове за зареждане на електронни устройства, вградена Wi-Fi система.
Първият, произведен Irizar i2e е бил подложен на сериозни тестове, които са дали положителни резултати.
Новите трасета ще бъдат изградени в Гипускоа, на 65 километра от Байон и ще бъдат в експлоатация от юни 2019 г. Договор включва също поддръжката на превозните средства и инфраструктурата в течение на следващите 15 години.