Влекач Ford Trucks Евро-6 с първа доставка в България

13.09.2016

Влекач Ford Trucks Евро-6 с първа доставка в България

Първата доставка на влекач Ford Trucks 1842T, оборудван с изцяло новия двигател Ecotorq, отговарящ на стандартите Евро-6, е вече факт, съобщиха от Ерготрак - официалният вносител за България на американската марка камиони, които се асемблират в завода на Ford Otosan.

[✕]

Влекачът е поръчан от българска фирма и по нейно желание е оборудван с по-малката от предлаганите от марката спални кабини, която е с едно легло и с по-нисък покрив. Габаритите на превозното средство са - дължина 6039 мм, височина – 3104 мм и ширина 2540 мм. Колесната база е 3600 мм, предният надвес – 1485 мм, а задният - 954 мм, при височина на седлото 1200 мм. Ford Trucks 1842T е оборудван с всички задължителни системи за сигурност, включително спирачен асистент. Притежава и оборудване по ADR.

Двигателят Ecotorq е разработка на Ford Otosan и се вгражда серийно в камионите Ford Trucks от началото на тази година. Той покрива нормите Евро-6 с комбинация от EGR, SCR (c Adblue) и филтър за твърди частици. Двигателите Ecotorq използват впръскване на горивото при високо налягане от 2500 бара, турбокомпресор с променлива геометрия, двускоростна водна помпа, водно охлаждане на въздуха, високоефективен интелигентен алтернатор и изключващ се въздушен компресор.

При доставеният от Ерготрак влекач 12,7-литровият 6-цилиндров редови силов агрегат е във версия с мощност от 420 к.с. и максимален въртящ момент 2150 Нм. Предавателната кутия е 12-степенна автоматизирана - ZF TraXon от най-новото поколение на немския производител, оборудвана с ретардер.

Сделката за доставения влекач Ford Trucks 1842T на практика е стартирана по време на тазгодишното Truck Show KAMIONI 2016 на летище Лесново, казаха от Ерготрак, след като купувачът на място е направил пробно шофиране и се е убедил в качествата на машината.

Ерготрак разполага в момента и с демонстрационен влекач Ford Trucks 1848T, който е оборудван с най-мощната версия на двигателя ECOTORQ, която предлага 480 к.с. и въртящ момент от 2500 Нм. Той е с обща габаритна височина (със спойлера) 3950 мм и е оборудван с голямата спална кабина с висок покрив, с две легла. Демовлекачът също е с предавателна кутия ZF TraXon и е с възможно най-високото ниво на оборудване, което включва редица допълнителни екстри. Към управлението на предавателната кутия, например, има функция Selection. Избирането й дава възможност на управляващия софтуер да анализира и прецизира допълнително автоматичното превключване на предавките при промяна на наклона на терена за движение. Друга функция, която се избира с бутон от арматурното табло, пък автоматично, съобразно терена и скоростта, решава коя от спирачките - моторна, ретардер или крачна, да задейства първо при натискане на спирачния педал от водача.

Демовлекачът Ford Trucks 1848T е на разположение за тестова експлоатация от клиенти в базата на Ерготрак в София.

<< Обратно към новините