Mercedes-Benz Sprinter порасна до 5,5 тона

сп. Логистика, 2016, бр. 6
15.07.2016

Mercedes-Benz Sprinter порасна до 5,5 тона. Това бе основната новост при представянето на обновения легендарен лекотоварен модел в Щутгарт, организирано в края на април от Mercedes-Benz Vans. Другите новини от TecForum Sprinter 2016 бяха свързани с двигателите Евро-6 и вариантите на надстройки. А обединяващото между двете бе мотото: „Повече товар и повече мощност“.

[✕]

Mercedes-Benz Sprinter порасна до 5,5 тона. Това бе основната новост при представянето на обновения легендарен лекотоварен модел в Щутгарт, организирано в края на април от Mercedes-Benz Vans. Другите новини от TecForum Sprinter 2016 бяха свързани с двигателите Евро-6 и вариантите на надстройки. А обединяващото между двете бе мотото: „Повече товар и повече мощност“.



Простата сметка, направена от инженерите на Mercedes-Benz Vans след обновяването на лекотоварния Mercedes-Benz Sprinter, показва, че 50 кг по-висока собствена маса се равнява на 450 кг повече полезен товар. Моделът вече се предлага с допустима максимална маса от 3 до 5,5 т, а не както досега – до 5 тона. Заздравяването на конструкцията и нововъведенията, позволили това да се случи, са довели до увеличаването на теглото на най-тежкия Sprinter само с 50 кг. Останалите 450 кг остават за повече полезен товар, което, естествено, ще повиши ефективността на работа на клиентите на немската марка.

 


Новостите в гамата


Sprinter се предлага в 4 дължини, 2 височини и в над 1000 варианта, с което удовлетворява всички нужди на лекотоварния транспорт. Освен стандартните изпълнения, като фургон, пикап, минибус, шаси-кабина, многообразието се допълва от вариантите на надстройки, които производителят предлага на клиентите си като готови и завършени решения чрез своя център за бодибилдинг. Центърът си сътрудничи с редица производители на специализирани надстройки и оборудване. Предимството за клиентите е, че получават завършения продукт от едно място. Така че в гамата влизат и десетки специализирани изпълнения – линейки, пожарни автомобили, лаборатории, както и пътническите версии и минибуси – в градски, междуградски и луксозни туристически варианти.

Новият Sprinter 516 CDI с допустима максимална маса до 5,5 тона във вариант фургон
 

 


С разширяването на гамата на Sprinter до 5,5 т допустима максимална маса Mercedes-Benz Vans отваря нова глава за бестселъра си. Нарастването на товароносимостта с половин тон означава, че при най-тежките версии фургон на Sprinter полезният товар ще достигне 2,95 т, а при аналогичните шаси-кабини – 3,41 тона.
Освен че направи Sprinter по-тежък, Mercedes-Benz Vans разширява гамата му. Моделът вече ще е достъпен освен в класическите варианти с допустима максимална маса до 3 т, 3,2 т, 3,5 т, 4,6 т, 5 т и до 5,5 т, а така също и във варианти до 2,8 т, 3,88 т, 4,05 т и 4,25 тона. Гамата на Sprinter предлага и още атрактивни възможности. Така например при версия фургон в тегловия клас 4,6 т като алтернатива на обичайните сдвоени задни колела ще се предлага и вариант със суперсингъл задни гуми с размер 285/65 R 16 C. С това разстоянието между вътрешните калници в товарното пространство нараства с 350 мм до 1350 мм. 3,5-тонният Sprinter си остава единственият ван в класа си със задно предаване, който може да се поръча с ниско шаси.
От Mercedes-Benz Vans обявиха, че са предприели увеличението на товароносимостта заради нуждите на клиентите си. Все повече сектори в икономиката изискват превозни средства с максимална товароносимост, за да бъде ефективна работата им. В същото време, когато се използва за превоз на пътници, лекотоварният автомобил трябва да притежава характеристиките, типични за микробус. Той следва да предлага удобна врата за качване и слизане на пътниците, да има компактни размери, да предлага комфорт на пасажерите и водача, а при шофиране да има динамика на лек автомобил. Според немския производител новият Sprinter с допустима максимална маса 5,5 т ще е още по-атрактивен за бодибилдерите, използващи популярния модел за своите надстройки и преустройства – както за специализирани приложения, така и за преустройство в минибусове.

 

 

Заедно с новостите в Щутгарт бе представено и разнообразието от надстройки

 


Двигатели и силовото предаване


Цялата гама дизелови двигатели при Mercedes-Benz Sprinter вече покрива еконормите Евро-6. В същото време – обявиха от Mercedes-Benz – при Sprinter дори Евро-6 двигателите с най-ниска мощност са подчертано по-динамични от предишните. Още преди 3 години Sprinter стана първият ван в Европа, който бе с двигатели, покриващи еконормите Евро-6. Става въпрос за по-големите и мощни силови агрегати, предназначени за по-тежките версии на лекотоварния автомобил. Сега вече цялата гама двигатели е приведена към изискванията на Евро-6, като дизеловите постигат строгите екологични изисквания чрез ефективен контрол на емисиите с използването на SCR технология и добавката AdBlue.
Гамата започва с 4-цилиндровия дизел OM 651 с работен обем 2,15 л с мощност 114 к.с. (20% повече от своя предшественик) и 300 Нм въртящ момент. Този силов агрегат се предлага и с мощност 143 к.с. и максимален въртящ момент от 330 Нм, като и двата показателя са с около 10 на сто завишени от тези на предшественика. Най-мощният 2,15-литров двигател на Sprinter ще се предлага във версия Евро-6 със същата мощност както и досега – 163 к.с., като въртящият момент е 360 Нм.
За тежките версии е 3-литровият двигател V6 CDI с мощност 190 к.с. и въртящ момент 440 Нм. Еконормите Евро-6 и при него се постигат чрез SCR технология с добавка AdBlue. Всички дизелови двигатели на Sprinter са с означение CDI.
Производителят подчертава, че компонентите на силовата линия при Sprinter – двигател, предавателна кутия, заден мост, имат предимството да са от един производител, благодарение на което са напаснати перфектно за ефективна работа. Стандартно двигателите на Sprinter се куплират с 6-степенната механична предавателна кутия ECO Gear. Автоматичната предавателна кутия 7G-Tronic Plus с конвертор на въртящия момент е достъпна като опция.  

Щутгарт – София

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините