Печатайте изгодно документи в движение с мобилните принтери на Brother.

Irizar i6 Integral Version

сп. Автобуси, 2011, Бр. 6
02.08.2011

Най-новият модел на производителя от Ормайстехи определено будеше интерес. Не само защото тестът в Арендал бе първата му публична поява след премиерата му през октомври м.г. по време на изложението FIAA в Мадрид. А защото тогава Irirzar показа няколко варианта на i6, изградени върху базата на шасита от различни производители. В Арендал обаче Irirzar се представи с нещо напълно различно. Предоставеният за тест автобус беше интегрална версия с напълно самоносеща конструкция, разработена в Ормайстехи, ползваща двигател от DAF

[✕]

Най-новият модел на производителя от Ормайстехи определено будеше интерес. Не само защото тестът в Арендал бе първата му публична поява след премиерата му през октомври м.г. по време на изложението FIAA в Мадрид. А защото тогава Irirzar показа няколко варианта на i6, изградени върху базата на шасита от различни производители. В Арендал обаче Irirzar се представи с нещо напълно различно. Предоставеният за тест автобус беше интегрална версия с напълно самоносеща конструкция, разработена в Ормайстехи, ползваща двигател от DAF

Когато се говори за продукт на Irirzar, обикновено на преден план излиза дизайнът. i6 не прави изключение. Марковите заоблени форми, запазена марка още от флагмана PB, са навсякъде в автобуса – и отвън, и вътре. Въпреки това моделът има свой нов, собствен стил. Пространството е достатъчно и за водача, и за пътниците. Салонът е светъл, а усещането за светлина се подсилваше от умело подбраните цветове на тапицериите и декоративните елементи. Мястото на водача е удобно и ергономично. Като цяло автобусът се оказа много приятен за каране и с добра маневреност (като трябва да се има предвид, че със своите 12,2 м той бе сред най-късите в теста). Комбинацията между двигателя на DAF с мощност 408 к.с. и 12-степенната автоматизирана предавателна кутия ZF Astronic е отработена отдавна и автобусът показа повече от прилична динамика без неприятни секунди на замисляне между смените на предавките. Ходът и возията са плавни. Всъщност Irizar i6 беше единственият модел в Арендал, при който за управление на предавателната кутия се използваше въртящ се превключвател на таблото. Решение, което в случая е продиктувано от това, че и DAF използва същия вариант в товарните си автомобили, когато са оборудвани със ZF Astronic. И ако може да се посочи нещо, с което i6 отстъпваше на конкурентите, това беше липсата на масички на гърба на седалките. Вероятно причината е, че PB – флагманът на производителя, се произвежда за дълги пътувания, докато i6 е предвиден за по-къси разстояния. 
Така или иначе испанският автобус печели симпатии при първата си поява на международен тест. Печели ги и на пазара, за което говори и фактът, че от премиерата му досега от i6 са продадени над 300 броя. Цената на тествания в Норвегия експонат бе около 250 000 евро според Готзон Гомес, директор експорт на Irizar.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините