Първи тестове на Mercedes-Benz Citaro NGT
Първи тестове на работещия на сгъстен природен газ Citaro NGT организира в края на април в Манхайм Mercedes-Benz Buses. Най-новия член на фамилията градски автобуси на немския гигант имаше своята световна премиера през октомври миналата година.
Сега като водачи и пътници имаха възможност да го изпробват журналисти от цяла Европа. Заключенията от тестовете на 12-метровия автобус могат да бъдат само едни. M 936 G - новият газов двигател на Mercedes-Benz не само превъзхожда във всичко 12-литровия си предшественик M 447 hLAG, но и е идентичен като пътно поведение – динамика и мощ, с дизеловите силови агрегати Евро-6, монтирани в автобусите на производителя.
Благодарение на турбокомпресора, подходящата архитектура и прецизното управление на едноточковото впръскване и горивния процес, кривите на мощността и въртящия момент на новия двигател са почти идентични с тези на дизеловия аналог OM 936, Евро-6. M 936 G е 6-цилиндров, редови с работен обем 7,7 л и с едностъпален турбокомпресор. Максималната мощност е 222 кВт (301,92 к.с.), а максималният въртящ момент - 1200 Нм (при 1200-1400 об./мин). Предимството на газовия двигател се допълват от изключително безшумната работа и от това, че еконормите Евро-6 се постигат без AdBlue и без филтър за твърди частици, а само с EGR и трипътен катализатор. Резервоарите за метан на автобуса – от 4 до 8 на брой са от композитен материал и са монтирани на покрива.
Заради модулната технология на производство голяма част от възлите и агрегатите при Citaro NGT са аналогични и съвместими с тези на конвенционалната дизелова версия на модела.
Всичко това прави автобуса изключително ефективен за експлоатация в региони, където има изградена инфраструктура за доставка на природен газ. Citaro NGT се предлага в 4 варианта – 12-метров с две и три врати на салона и 18-метров съчленен – с 3 или 4 врати на салона. Капацитетът при соловите и при съчленените версии съответно е до 96 и до 153 пътника. Първите поръчки за Citaro NGT вече са факт. 68 автобуса за Аугсбург и 82 – за Мадрид.
По време на тестовете на Citaro NGT, поканените журналисти, сред които и редактор от списание КАМИОНИ, можеха да пробват като водачи и най-дългия автобус на Mercedes-Benz - 21-метровият CapaCity L. Четириосният гигант с управляем последен мост показа завидна маневреност и стабилност по улиците на Манхайм, с което потвърди схващането, че е подходящ както за скоростни автобусни трасета (BRT), така и за употреба по регулярни линии в големи градове.
На разположение за тестове беше и най-малкият представител на фамилията градски автобуси на Mercedes-Benz – Sprinter City 65, във вариант Евро-6.
Още за събитието в Манхайм – в юнския брой на списание КАМИОНИ