Премиера на Покрива на Европа за новия Iveco Daily Евро-6
Алпийският връх Хелброннер, над италианския курорт Курмайор, стана сцена на премиерата на новият Iveco Daily Евро-6. Тук на покрива на Европа, на височина почти 3500 м, на ръка разстояние от европейския първенец Мон Блан (4810 м) новото поколение на легендарния лекотоварен автомобил бе показано за пръв път пред журналисти от Европа.
До Хелброннер, най-високата точка на уникалният лифт Sky Way, до където пътища няма, специално за представянето премиерният Daily бе качен с хеликоптер. Ванът, боядисан в станалия емблематичен за модела тъмносин металик изгря на снежнобелия фон на алпийския първенец. Така, след като през 2014 г. Iveco лансира новия Daily, станал веднага ван на годината 2015, две години по-късно автомобилният гигант обнови легендарния модел, чиято първа версия се появява още през 1978 г.
Домакините от Iveco разкриха подробно кои са основните новости при Iveco Daily Евро-6. А те не са една и две, въпреки че на външен вид единствената разлика с актуалния до сега вариант е горната предна решетка, която от тип пчелна пита е трансформирана в по-стандартното изпълнение с три хоризонтални хромирани лайсни.
Най-високата премиера в историята на Iveco мина под мотото Business Instinct. То подчертава, че всички ново решения в модела са ориентирани към затвърждаване на позициите на Daily като идеален бизнеспартньор, даващ на собствениците си все по-ефективна работа, все по-ниски експлоатационни разходи и намалена обща цена на притежание. При Daily Евро-6, в сравнение с варианта Евро-5, разходът на гориво е намален с до 6 на сто. И заради това Пиер Лают, президент на Iveco Brand обяви, че това е най-добрия Daily досега.
Голямата новост, разбира се е 2,3-литровият дизелов двигател на модела, покриващ еконормите Евро-6, които стават задължителни за лекотоварния сегмент от 1 септември 2016 г. Четирицилиндровият силов агрегат F1A с мощност 120, 140 и 160 к.с. ще се влага при по-леките версии. Еконормите Евро-6 се постигат с EGR, работещ при ниско налягане. От началото на 2017 г. F1A ще има и вариант с SCR, като клиентите ще могат да избират между двете версии. Така, подчертаха от Iveco, още през 2017 г. Daily, ще изпълни изискваният на следващия екологичен етап в Европа, който влиза в сила от 2020 г.
За по-тежките версии е наличен трилитровият четирицилиндров дизел F1C, който покри еконормите Евро-6 още преди повече от 2 години. Сега той вече е достъпен с мощност 150, 180 и 210 к.с., като покрива Евро-6 по технологията SCR.
Моделът ще се предлага както и до сега и с двигател CNG и в електрически вариант.
Революция в лекотоварния сегмент е и въвеждането на системата DAILY BUSINESS UP. При нея, на таблет интегриран в централната конзола са достъпни огромен брой функции: навигация, помощник на водача, връзка с централата на транспортната фирма, следене на параметрите на автомобила,… Чрез приложение за мобилни телефони и таблети DAILY BUSINESS UP позволява на собствениците на автопаркове да следят и управляват целия транспортен процес.
В интериора новостите са свързани с обновената централна конзола, която се предлага с интегрирано радио. Клиентите могат да поръчват Daily с два цветови варианта на интериора - в стандартно графитеночерно или във фирменото синьо. Комфортът е повишен и чрез намаляване на нивото на шум, чрез влагането на нови материали в оборудването на кабината.
Големият коз на Iveco при новия Daily продължава да е автоматичната предавателна кутия Hi-Matic, с която нивото на ефективности комфорт минават в други измерения. Стандартно моделът се предлага с шестстепенна механична предавателна кутия. Благодарение на новите технологии сервизните интервали при Daily са удължени до 50 000 км.
Над 8000 са възможните варианти конфигурации при новия Daily, базирани на различните бази, височини и изпълнения – фургон, шаси кабини, специални автомобили, пътнически изпълнения с възможност за багажно отделение до 2,5 куб. м, товарен вариант 4х4… Новият Daily покрива най-широкия тегловен диапазон в класа си - от 3,3 до 7,2 т при възможност за товарно пространство на фургона от 7,3 до 19,6 куб. м. производството на новия Daily за Европа ще бъде съсредоточено изцяло в завода на Iveco в Сузара, Италия.
Ден след представянето на новия Daily домакините предоставиха възможност за тестдрайв на десет от версиите на модела. Налични бяха автомобили оборудвани с двата двигателя, с ръчни и автоматични предавателни кутии, в изпълнение фургон и шаси кабина, както и луксозен минибус Daily Tourys. Живописните пътища в околностите на Курмайор предложиха идеални условия за тест - множество завои и серпентини, изкачвания и спускания при голяма денивелация, тесни градски улици, типични за градчетата в северна Италия. А тестът можеше само да затвърди впечатлението, че многоликият Daily е във свои води навсякъде – дори на покрива на Европа.
Още за премиерата и теста – в майския брой на списание КАМИОНИ