Печатайте изгодно документи в движение с мобилните принтери на Brother.

Очакваме Daily Hi-Matic да е икономичен и ефективен

сп. Камиони, 2015, бр. 8
12.10.2015

Инж. Данчо Виденов, управител на Виденов Груп ООД

Очакваме Daily Hi-Matic  да е икономичен и ефективен

Търговската марка Мебели Виденов е добре позната на българския пазар вече над 25 години. Производството и търговията с мебели, естествено, не могат да минат без автомобилен транспорт.

[✕]

Това е наложило през годините Виденов Груп ООД да развие собствен такъв. За това как е създаден автопаркът на фирмата, как се управлява и експлоатира той и за последните попълнения в него списание КАМИОНИ разговаря със създателя, собственика и управител на Виденов Груп ООД, инж. Данчо Виденов.

Инж. Данчо Виденов е енергетик по образование. До 1989 г. работи в държавни предприятия. С началото на демократичните промени се насочва към частния бизнес. Първоначално пробва в няколко направления, докато се спира на търговия с мебели. Впоследствие започва и производството им, първо в малки количества, с постепенно развитие до сегашното положение. Неотдавна компанията Виденов Груп ООД бе обявена за инвеститор на 2014 г. и инж. Данчо Виденов лично получи наградата.

– Инж. Виденов, разкажете накратко за създаването на фирмата и развитието и́ през годините.
– Първоначално е създадена през 1989 г. като едноличен търговец, а през 2007 г. е преобразувана в ООД. Базирана е в Ямбол, където има производствени цехове за корпусна и мека мебел, както и складови бази. В страната имаме повече от 50 търговски обекта.

– Как и кога се наложи да започнете да развивате собствен транспорт?
– Собствен транспорт развиваме от няколко години. Наложи се да го направим в момента, в който започнахме онлайн търговията. Този вид продажби се разви много бързо и непрекъснато се разраства. Това наложи много бързо и ние да увеличим собствения си транспорт.
До тогава ползвахме превозвачи, както използваме и сега за големи товари и доставка на материали. Имаме над 10 склада в страната, до които возим, използвайки наети от превозвачи големи композиции. На този етап за нас не е рентабилно да поддържаме в автопарка си такива превозни средства.

– Как избрахте марка автомобили и към коя се насочихте?
– Изпробвахме различни марки. В крайна сметка се насочихме само към Iveco Daily и сега целият ни парк е от такива автомобили. Експлоатираме над 20 броя Iveco Daily с допустима максимална маса от 3,5 тона, за да могат да се управляват със свидетелство от категория В. Другата причина да се спрем на автомобили от този клас е това, че големи автомобили не могат да достигат до крайните ни клиенти навсякъде. Често се налага да возим мебели до офиси и домове.

– С каква дължина са маршрутите ви и по какви терени?
– Превозните ни средства се намират в базите в страната ни, така, че и най-дългите маршрути не надвишават 300–400 км. На практика основният ни транспорт е разнос. Преди развитието на мрежата ни месечните пробези са достигали и до 10 000–12 000 километра, но сега са по-малки.

– На каква възраст и пробег са автомобилите, с какви конфигурации, двигатели и предавателни кутии?
– Всичките ни автомобили са купувани нови и все още са сравнително нови – на 2, 3 и 4 години. Досега не сме подменяли автомобили, а само попълваме автопарка съобразно нуждите ни. По принцип автомобилите се намират в базите ни в страната.
Конфигурациите са шаси-кабина с бордови надстройки и брезент, а наскоро взехме и един автомобил с надстройка фургон. Двигателите са дизелови, 3-литрови с максимална мощност 170 к.с. Предавателните кутии са ръчни.

– Продължава ли тенденцията към увеличаване на автопарка?
– На този етап тенденцията е към увеличаване на автопарка. Последната ни покупка са 5 броя от най-новия Iveco Daily, оборудвани с новата 8-степенна автоматична предавателна кутия Hi-Matic.

– Отново Daily, и то – иновационен модел. Защо избрахте него?
– Отзивите за Iveco Daily Hi-Matic са много добри. Направихме проучване и се базираме на мненията на наши колеги. Сега ще изпробваме модела в реални условия.
За нас е от значение и това, че автоматичната предавателна кутия има два режима Power – за максимална мощност и Eco – за икономично шофиране. Очакваме това да доведе до ефективност и намаляване на разхода на гориво.



– Като цяло досега какви са впечатленията ви от Daily?
– Впечатленията ни са, че това е много надежден и здрав автомобил. Важно за нас, че е удобен за шофиране и се управлява като лек автомобил. Пробвали сме с други марки, които се оказаха не толкова комфортни за водачите.
Разходите за обслужване са ниски, както и разходът на гориво, който при комбиниран цикъл на движение, не надвишава 14 литра на 100 километра пробег във всякакви условия.
При това автомобилите се движат при пълно натоварване. Реално използваме пълният им товарен капацитет, защото корпусните мебели са тежки.

– Къде сервизирате автомобилите и с колко водачи работите?
– На практика те са нови и почти всички – все още гаранционни. За това ги обслужваме само в оторизираните за Iveco сервизи. Досега не сме имали сериозни ремонти. Стремим се да поддържаме бройката на водачите с около 10 на сто по-голяма от тази на автомобилите. Това е оптимално за поддържане на нормална експлоатация, когато на водач се наложи да отсъства от работа.

Въпросите зададе Лъчезар АПОСТОЛОВ

<< Обратно към новините