NP300 Navara покори планините на Майорка
Nissan организира атрактивен международен пътен тест на новия си модел
Международен тест на новия пикап Nissan NP300 Navara организира в средата на ноември Nissan Europe. Журналисти от цяла Европа имаха възможност да тестват един от кандидатите за International Pick-Up Award 2016 по разнообразния терен на средиземноморския остров Майорка...
Международен тест на новия пикап Nissan NP300 Navara организира в средата на ноември Nissan Europe. Журналисти от цяла Европа имаха възможност да тестват един от кандидатите за International Pick-Up Award 2016 по разнообразния терен на средиземноморския остров Майорка.
На разположение за теста на испанския остров бяха 13 пикапа от новия модел на Nissan. Сред тях бяха двете основни версии на Nissan NP300 Navara, които ще се продават на европейските пазари.
Вариантът King-Cab е с четириместна удължена кабина, с отварящи се назад задни врати. Двигателят 2,3 dCi е четирицилиндров, редови с работен обем 2300 куб. см и максимална мощност от 160 к.с. Предавателната кутия е 6-степенна механична. Задното окачване е на листови ресори.
Втората версия Double-Cab бе с най-високото възможно ниво на оборудване при модела. Кабината е 5-местна с 4 врати. Двигателят също е 2,3 dCi, четирицилиндров, редови с работен обем 2300 куб. см, но максималната мощност е 190 к.с. Предавателната кутия е автоматизирана, 7-степенна. Задното окачване е на спирални пружини, петзвенно, тип мултилинк и осигурява комфорт при движение както в кросоувър от висок клас.
Двата варианта са с избираемо задвижване 4Х4. При включено пълноприводно задвижване може да се избере по-бърз или по-бавен вариант на 4Х4. NP300 Navara разполага и с помощник за потегляне по наклон, както и с функция за забавяне при спускане по време движение в офроуд. Моделът е оборудван с редица екстри и функции, осигуряващи лесна и комфортна работа на водача.
Всичко това можеше да бъде изпробвано по пътищата на Майорка. Тестовото трасе беше дълго над 130 км. Тръгваше от летището на столицата Палма, преминаваше по магистрала, двупосочен път, тесни градски улици и се изкачваше почти на върха на високите планини в северната част на острова. Планинският асфалтов път освен, че бе изключително стръмен, изобилстваше от почти обратни завои – 67 в продължение на 6 км. Последните няколко километра бяха сериозен офроуд, по планински черен път, изсечен в скалите. Втората част от маршрута включваше слизане от планината към морето, след което по магистралата край морския бряг продължаваше до крайната точка, на около 25 км южно от Палма.
Колоната от пикапи преодоля уверено трасето и в двете посоки, без каквито и да било проблеми. А участниците в теста имаха възможност да се убедят, че производителят наистина е постигнал това, което си е поставил за цел с NP300 Navara. А именно - да създаде многофункционален автомобил – корав при работни задачи и офроуд и в същото време - комфортен и удобен, когато се използва като семеен автомобил за дълги пътувания, свободно време и спорт.
Повече за теста и за пикапа - в декемврийския брой на списание КАМИОНИ, приложение ВАНОВЕ