Шоколад, театър, барок... Magelys Pro

сп. Автобуси, 2011, Бр. 4
10.05.2011

Какво се получава, ако съберете в един продукт модича шоколад, древ­ногръцки театър, сицилианска гранита и сицилиански барок? Отговорът е изненадващ – резултатът е новият туристически автобус Irisbus Iveco Magelys Pro – с типичните за италианските майстори плавни линии на дизайна, комфорт и икономичност. Така бе представен при пазарния си старт в края на март моделът на италианския автобусен производител. Началото бе в Сицилия първо пред журналисти, а след това и пред клиенти на марката от цяла Европа...

[✕]

 

 

Стартът на новия автобус на Irirsbus Iveco бе даден в слънчева Сицилия.

 

 

Какво се получава, ако съберете в един продукт модича шоколад, древ­ногръцки театър, сицилианска гранита и сицилиански барок? Отговорът е изненадващ – резултатът е новият туристически автобус Irisbus Iveco Magelys Pro – с типичните за италианските майстори плавни линии на дизайна, комфорт и икономичност. Така бе представен при пазарния си старт в края на март моделът на италианския автобусен производител. Началото бе в Сицилия първо пред журналисти, а след това и пред клиенти на марката от цяла Европа.

 

Стартът на Magelys Pro бе даден в древния град Сиракуза на брега на Йонийско море под мотото: „Когато сърцето диктува на разума”. А защо домакините предпочетоха да започнат презентацията си чрез аналогия със сицилианските традиции?
Тук ще се опитаме да го обясним накратко. 

Шоколад, театър, сладолед, барок....
Тайната на модича шоколад е не само в правилно подбраните съставки, но и в смесването им в подходящи условия. Характерното за тази рецепта, пренесена в Сицилия от Испания, е това, че захарта се добавя в какаовата маса при температура 42°С. Така тя не се разтапя и разгражда, а кристалите се усещат в шоколада и му придават неповторим вкус.
В Сиракуза има запазен до голяма степен древногръцки амфитеатър от
5 в. пр.н.е. Всяка година в началото на лятото традицията оживява и тук се играят представления. Как древните гърци, независимо от големината на театъра и липсата на модерни технологии, са постигали перфектна акустика? Как са гарантирали безопасността на хилядите зрители? Добрата акустика е резултат на познаването на прост, но основен принцип на физиката – отразяването на звуковите вълни. А различните звукови ефекти се получават от използването на различни материали – дърво, камък, различни видове камък... Терасовидното изпълнение на амфитеатъра, който е вкопан в хълм, осигурява отлична видимост за всички зрители, а безопасността им е осигурена от два входа, умело съчетани със система от стъпала.
Какво прави сицилианската гранита известна по целия свят?
Гранита е полузамразена смес от прости съставки: вода, захар и плодов сок. Смята се за един от предшествениците на съвременния сладолед. Една от тайните е, че в готовия продукт няма въздух. Рецептата е донесена в Сицилия от арабите. В началото за приготвянето на гранита е използван сняг от склоновете на Етна.
И остана сицилианският барок. Въздействието му може да се усети с пълна сила в градчето Ноте, недалеч от Сиракуза, което е обявено за негова столица. Стил и разкош, които обаче не са самоцелни, а са напълно функционални и използваеми – така накратко може да се охарактеризира сицилианският барок. 

.... и автобусът 
Е, може би се досещате защо домакините от Irisbus Iveco си направиха труда да запознаят гостите си със сицилианските традиции. Защото в новия Magelys Pro италианските конструктори и дизайнери са подбрали, вложили и комбинирали елементи от досегашното производство на компанията, които са доказани и познати. Автобусът е изграден по всички съвременни технологии, като осигурява комфорт, пространство и отлична видимост за водача и пасажерите, без това да го прави прекалено скъп. При проектирането на Magelys Pro са спазени традициите на италианския производител по отношение на дизайна и качеството на материалите. Отвън и отвътре визията на автобуса говори за лукс и разкош, но в него няма нито един излишен и самоцелен елемент. Идеята е ясна – на пазара излиза един продукт, издържан изцяло в духа и най-добрите традиции на Irirsbus Iveco, без това да го прави скъп и недостъпен за клиентите. 

Място в гамата
В производствената гама на Irirsbus Iveco новият модел сменя досегашния Domino. Това го нарежда веднага след Magelys HD и HDH – флагманите на автобусите с марка Irisbus. Трите автобуса от висок клас покриват напълно нуждите на транспортните компании от превозни средства за дълги и средни разстояния, както и за туристически пътувания и трансфери. Като втори автобусен производител в Европа Irisbus Iveco има амбиция да направи пътуването на борда на своите автобуси все по-безопасно, все по-удобно и все по-приятно. Част от тази програма е Magelys Pro, модел, чрез който италианският производител се надява да засили присъствието си на европейските пазари. 
Принципно Magelys Pro – последният член на семейството Magelys, е разработен за екскурзионни и туристически пътувания. Magelys Pro, казват от Irisbus Iveco, има собствена линия, която наследява някои нюанси Magelys HD. Още от пръв поглед се забелязват леките промени във външния дизайн. Те са в наглед дребни детайли – предна маска, фарове, светлини за мъгла, броня, но неусетно придават обновено и характерно излъчване на автобуса. Всички промени, макар и свързани с естетиката, са направени така, че да предлагат по-практични решение при експлоатацията на автобуса и боравенето с него.
Според производителя Magelys Pro предлага и изключителни предимства, свързани с висока ефективност, оптимизиран разход на гориво, опазване на околната среда и дълготрайна надеждност. Magelys Pro се предлага в дължини 12,2 и 12,8 м на две оси за 53 или 57 пътника. Двигателят е Iveco Cursor 10 Eвро-5 с мощност 380 к.с.
Високата ефективност, горивната икономичност и екологичността на този двигател водят до оптимална цена на пробега за километър. Предавателната кутия е ZF 6S 1600. Като опция се предлага двигател с мощност 450 к.с., куплиран с автоматизираната предавателна кутия ZF AS-Tronic.
Произведен по най-стриктните евростандарти за безопасност, Magelys Pro притежава як корпус и здрава структура, гарантиращи сигурност на пасажерите в случай на инцидент с преобръщане. На високо ниво е спирачната уредба, снабдена с активните системи за сигурност и безопасност ABS, ASR, EBS, ESP. Каросерията на новия модел, както при Magelys HD и HDH, е изградена върху здрава стоманена рамка, преминала катафорезна обработка за защита от корозия. 

Тестът
По време на представянето поканените имаха възможност и да изпробват новия модел. Първо като пасажери по пътищата на Сицилия, а след това – като водачи по 5,5-километровото трасе на тестовата писта в Сиракуза.
Magelys Pro е оборудван с интегрирано пневматично окачване, което при предния мост е независимо. Това гарантира плавност на хода и стабилност на пътя, както и максимален комфорт за пътниците, а неравностите по пътя се преодоляват без неприятни усещания и вибрации. Шумът от двигателя е приглушен, дори когато автобусът преодолява наклони.
На пистата в Сиракуза на разположение за тест бяха двете версии на Magelys Pro – късата и удължената, съответно с двигатели с мощност 380 и 450 к.с. и ръчна и автоматизирана предавателна кутия. Освен това по трасето можеха да се пробват двуосен Magelys HD, триосен Magelys HDH, междуградския Evadys и мидибус Irisbus Iveco с пневматично задно окачване, изграден на базата на Daily.
Разбира се, най-много бяха желаещите да седнат зад кормилото на двата Magelys Pro, където можаха да се убедят в качествата на новата машина. Тя уверено и стабилно преодоляваше завоите по трасето.
На правите участъци автобусът бързо достига максималната си скорост, като при нужда забавителят ефективно спира автобуса. Участниците в теста можаха да се убедят и в маневреността на новия автобус, който уверено и стабилно се промъкваше през коридорите от конуси, подредени от домакините.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините