Новото Iveco Eurocargo – по-икономично и по-комфортно

сп. Логистика, 2015, бр. 7
13.10.2015

Новото Iveco Eurocargo – по-икономично и по-комфортно
Бутоните за управлението на предавателния механизъм са вградени в арматурното табло

От средата на септември Iveco ще представи на пазара новите си модели Eurocargo. При това подобренията в лидера на италианския производител в среднотежкия сегмент са не само във външния вид. Имахме шанса да седнем за кратко зад волана на новото Eurocargo.

От средата на септември Iveco ще представи на пазара новите си модели Eurocargo. При това подобренията в лидера на италианския производител в среднотежкия сегмент са не само във външния вид. Имахме шанса да седнем за кратко зад волана на новото Eurocargo.



В годината, в която Iveco празнува 40-ата си годишнина от създаването на марката, на пазара се появява и новото Eurocargo. Това се случва само две години след пускането на Евро-6 версията на този модел. Днес Iveco представя подобрения в едно превозно средство, което вече е било продадено на над половин милион клиенти в Европа, Африка, Близкия изток, Австралия и Латинска Америка. А да подобриш един вече утвърден автомобил си е сериозно предизвикателство.
Новостите в Eurocargo са свързани с по-аеродинамичен външен вид, подобрения в двигателите и силовия тракт, нов двигател за природен газ, общо олекотяване на цялото превозно средство, въвеждане на множество системи за безопасност. Като краен резултат се е получил ефективен, екологичен, маневрен и безопасен камион. Производителят му твърди, че разходът на гориво специално в условията на градска дистрибуция с чести спирания и тръгвания е подобрен с до 8%. Всъщност новото Eurocargo ще е камион, за който занапред ще се говори. То е и един от претендентите за Камион на 2016 година.
Не е случаен и слоганът, с който Iveco промотира новия си модел – Камионът, който градът обича. Пиер Лают, президент за марката Iveco, сподели: „Новото Eurocargo е разработено специално за растящия сегмент на градската логистика. Затова се фокусирахме върху екологичните качества на този камион, за да отговаря той на изискванията за големите градове.“

 



Двигатели и трансмисии


Правя едно бързо „кръгче“ из улиците на Торино с новото Eurocargo и ето какво се набива веднага на очи – комфорт при карането, маневреност, нов дизайн в кабината, мултифункционален волан, както при Stralis. Зад волана съм на най-малкия модел – 7,5 тона, предавателният механизъм е ZF, 6-степенен, автоматизиран, а бутоните за неговото управление са вградени в арматурното табло. Има и други варианти на скоростни кутии – 12-степенна автоматизирана с функция Ecoroll, механични с 6 или 9 предавки, както и изцяло автоматични на Allison.
Изборът на задвижващ агрегат също е доста голям, което е логично, тъй като гамата обхваща от 7,5 до 19-тонни автомобили. Двигателите са Tector 5 – 4-цилиндрови, 4,5 л с 3 варианта на мощност, и Tector 7 – 6-цилиндрови, 6,7 л с 4 варианта на мощност. Тази гама превозни средства е предназначена най-вече за градска дистрибуция и комунални дейности, затова при създаването й Iveco си поставя като основен приоритет подобряването на производителността и намаляването на разхода на гориво. Поради тази причина двигателите са оптимизирани за работа в типичните условия на градската среда. Това се отнася най-вече за новите Tector 5 с мощности от 160 и 190 к.с. По двигателите има подобрения – нови бутала и благодарение на новия турбокомпресор коефициентът на компресия и съответно изходящият въртящ момент са увеличени при обороти под 1200. По този начин Eurocargo може да реагира доста по-динамично при ускоряване и спиране в градски условия. Според производителя точно тук се крие потенциалът за намаляване разхода на гориво с до 8%.
Еконормите Евро-6 се постигат с технологията HI-SCR, която е гордост на италианския производител, и с пасивен филтър за твърдите частици (DPF). HI-SCR не променя горивния процес, тъй като работи само с въздух и не използва връщане на отработените газове. От тази гледна точка системата е по-проста, надеждна и като цяло по-лека.
Двете нови функции – системата EcoSwitch, която задържа предавателния механизъм максимално дълго на най-високата шеста предавка и ограничава превключването надолу, и функцията EcoRoll, която се възползва от инерцията при движение на камиона, намаляват разхода на гориво на Eurocargo и при извънградски пътища, и при по-далечни пътувания.

 


Системи за безопасност


Подобряването на безопасността е в центъра на обновяването на Eurocargo – като се започне с наличието на въздушна възглавница във волана и се продължи с всички останали възможни системи за подпомагане на водача. Системата за предупреждение при неочаквано напускане на лентата за движение е стандартно оборудване за всички модели.
Устройството за подобрен контрол на стабилността на превозното средство (Enhanced Vehicle Stability Control) вече също е стандартно за всички версии от 12 до 19 тона. Новото Eurocargo има и система за аварийно спиране (Advanced Emergency Braking System), съвместима с всички законови изисквания, които влизат в сила от ноември 2015 г. Благодарение на наличието на последните две системи новото Eurocargo може да се достави и със система за адаптивен круиз контрол, която да поддържа постоянно разстояние от предното движещо се превозно средство.
Стандартна характеристика на новия модел са и LED дневни светлини, а при желание от страна на клиента Eurocargo може да се достави и с ксенонови фарове.
Новото Eurocargo ще се произвежда в завода в Бреша, където се произвеждат и всички негови предшественици от 1991 г. насам. В това предприятие е концентриран целият производствен цикъл на Eurocargo. Неотдавна заводът е получил Silver Level сертификат по програмата World Class Manufacturing (WCM).

Снежина Баджева

<< Обратно към новините