Volkswagen Т6: Отново прагматизъм, граничещ с ювелирност

сп. Логистика, 2015, бр. 5
26.06.2015

Volkswagen Т6: Отново прагматизъм, граничещ с ювелирност
Двулитровият дизелов двигател постига еконормите Евро-6 с добавка AdBlue

Май 2015 г. спокойно може да бъде обявен за месец на Volkswagen Nutzfahrzeuge. На практика за по-малко от седмица концернът от Волфсбург представи динамично, чрез международни тестове за журналисти, и двете си нови лекотоварни звезди, които лансира през тази година – Volkswagen T6 и Volkswagen Caddy. В този брой представяме новия T6.

[✕]

Май 2015 г. спокойно може да бъде обявен за месец на Volkswagen Nutzfahrzeuge. На практика за по-малко от седмица концернът от Волфсбург представи динамично, чрез международни тестове за журналисти, и двете си нови лекотоварни звезди, които лансира през тази година – Volkswagen T6 и Volkswagen Caddy. В този брой представяме новия T6.


Първи пътни тестове на новото поколение T6 за журналисти организира в средата на май край Валенсия Volkswagen Nutzfahrzeuge.

 



Гамата T6


Новото шесто поколение на легендарния ван бе представено в средата на април в Амстердам. T6 се предлага във варианти като товарен ван – Transporter, пътнически вариант за бизнес и лично ползване – Caravelle, и най-високото пътническо изпълнение за бизнес и свободно време – Multivan. Всяка от модификациите има по няколко варианта и нива на изпълнение в зависимост от конфигурацията на товарното и пътническото пространство и нивото на оборудване.
При Т6 на Volkswagen външният дизайн е с по-изострени черти и по-устремен, а предната маска и светлините са придобили очертанията на актуалното поколение леки автомобили Volkswagen.
При T6 e работено върху икономията на гориво, а стоп/старт функцията вече е стандартно оборудване. Нивото на сигурност и безопасност е значително повишено от богатото оборудване със системи за подпомагане работата на водача. Като цяло моделът предлага повече комфорт и удобство.
T6 използва изцяло ново поколение дизелов двигател TDI, Евро-6, разработен специално за автомобили за работа. Двигателят е предно разположен, напречно монтиран с наклон от 8 градуса напред. Работният му обем е 1968 см3 , а силовият агрегат се предлага в четири мощностни варианта: 84 к.с., 102 к.с., 150 к.с. и 204 к.с. T6 ще бъде наличен и с бензинов четирицилиндров двигател с работен обем от 2 л и максимална мощност 150 к.с. или 204 к.с.

 



Мястото на теста


За място на теста бе избрана слънчева Испания и по-специално източните брегове в околностите на Валенсия. И неслучайно. Тестовото трасе тръгваше от голф хотел Парадорес, който е почти на брега на Средиземно море в близост до градчето Ел Палмар, разположено на около 20 км южно от Валенсия. Маршрутът преминаваше по равния крайбрежен двупосочен път на север към Валенсия. Следваха около 30 км по сравнително натоварените крайградски магистрали на голямото испанско пристанище, преди маршрутът да поеме на запад по криволичещи междуградски пътища, тесни улички в малки испански градчета, продължителни изкачвания и спускания с много завои. Домакините на теста, в лицето на мениджмънта на Volkswagen Nutzfahrzeuge, се бяха погрижили трасето да е разнообразно, за да се усети най-доброто от новия T6, който, верен на традициите, остава здраво стъпил на солидната основа на Volkswagen Transporter. А това означава само едно – солиден автомобил, както за работа и бизнес, така и за свободно време.

 



Участниците


За теста край Валенсия бяха осигурени 4 – само пътнически модификации.
С най-ниско ниво на оборудване, но само относително, беше Caravelle Trendline. Четирицилиндровият дизелов двигател с работен обем при този автомобил осигуряваше максимална мощност от 102 к.с. и максимален въртящ момент от 250 Нм. Предавателната кутия е 5-степенна, механична. Според производителя максималната скорост е 157 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч е за 16,4 сек, а средният разход на гориво е 5,7 – 5,8 л/100 км.
Вторият T6 в теста бе Caravelle Comfortline. Двулитровият 4-цилиндров дизел е с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 340 Нм. Предавателната кутия е механична, 6-степенна. Максималната скорост вече е 182 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч е 11,9 сек, а средният разход на гориво е 6 – 6,1 л/100 км. Тук на разположение на водача вече е адаптивен круиз контрол със спирачен асистент срещу челен удар (ACC Front Assist).
Продължаваме нагоре с Highline – най-високото ниво при Caravelle. Двулитровият четирицилиндров дизелов агрегат е с мощност 204 к.с. и въртящ момент от цели 450 Нм. Предавателната кутия е автоматизираната 7-степенна DSG с двудисков съединител. Максималната скорост е 203 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч е 9,1 сек. Автомобилът, както се полага, е оборудван с ACC, Front Assist, медия център.
Звездата в теста бе Multivan Highline. Двулитровият 4-цилиндров дизел тук е с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 340 Нм. Предавателната кутия е механична, 6-степенна. Максималната скорост е 182 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч е 12,9 сек. Средният разход на гориво е 6,1 – 6,2 л/100 км. Автомобилът е богато оборудван с цял куп системи, заимствани от леките автомобили на VW: DCC (динамичен контрол на окачването), Servotronic (електронен контрол на усилието на управление в зависимост от скоростта), ACC, Front Assist, асистент за странична стабилност Side Assist, комуникационна система с интегрирани в нея онлайн услуги Car Net, диодни светлини, Discover Media (мултимедиен център с 6,3-инчов цветен сензорен дисплей и навигация), озвучаваща система Electrical Voice Enhancement, електрически регулируеми предни седалки…

 



Впечатления и заключения


След теста спокойно може да се каже, че T6 е удобен, ергономичен, комфортен и най-важното, типично за марката, всеки елемент от вътрешното оборудване, от органите за управление е на най-правилното и логично място – точно там, където очакваш да го намериш. Не ти трябва време за опознаване и привикване, направо палиш и тръгваш. И всичко това е постигнато съвсем прагматично, без излишно претрупване, глезотии, оригиналничене и дразнещи елементи – дори в автомобилите с най-високо ниво на оборудване. Просто всяко попадение е точно в целта. Същото се отнася и за автомобила като цяло – видимостта е перфектна, не е необходимо време дори за привикване с външните габарити. Прагматизъм, гарниран с немска прецизност и точност, граничещ с ювелирно изпълнение. Нивото на оборудване и екстрите при различните версии само допълват и усъвършенстват този прагматизъм. Просто нивото на оборудване е въпрос на предпочитания, личен избор, сфера на използване на автомобила и разбира се, въпрос на финансови възможности.
С най-ниско ниво на оборудване от автомобилите в теста бе Caravelle Trendline. Четирицилиндровият дизелов двигател със 102 к.с. е напълно достатъчен за автомобила. Изключителна динамика, характерна за марката, стабилност в завоите, плавна возия, обезшумен салон… Безупречната работа на старт/стоп системата при спиране на кръстовище допринася за горивната икономичност. За пътника на задната седалка усещането е като в лек автомобил от висок клас. Климатизацията на салона е перфектна и жаркото вече по това време на годината средиземноморско слънце не се усеща в купето.
При следващия модел – Caravelle Comfortline, общите впечатления се затвърждават, а 150-те конски сили вкарват още динамика в пътуването. При използването на ACC Front Assist усещането е повече от приятно, особено на магистралата. Задаваш желаната скорост на движение и дистанция от предния участник в движението и само държиш кормилото. Системата прихваща предния автомобил. Ако той намали скоростта си, и твоят забавя сам. Ако решиш да изпревариш в такъв момент, достатъчно е да се престроиш в лявата лента и T6 сам ускорява до зададената предварително скорост без намесата на водача. Докоснеш ли някой от елементите на управлението, системата се изключва и автомобилът минава на ръчно управление. Отделно, макар и в същия стил като при предния автомобил, арматурното табло е изпълнено с още повече финес и високо качество на материалите.
При Caravelle Highline с двулитровия дизел с мощност 204 к.с. се усеща най-високата динамика от автомобилите, участващи в теста. А предавателната кутия – 7-степенна DSG с двудисков съединител, само увеличава удоволствието от шофирането.
В края можеш само да си кажеш, че Volkswagen си е Volkswagen, независимо от изпълнението и нивото на оборудване.
В следващ брой очаквайте тестовете на новия Caddy.



Валенсия – София

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините