Тестове на Volvo FH 500 I-shift Dual Clutch с измерване на разхода на гориво

23.06.2015

Тестове на Volvo FH 500 I-shift Dual Clutch с измерване на разхода на гориво

През първата половина на юни Volvo Trucks даде възможност на журналисти от Източна и Югоизточна Европа да тестват като водачи на пътя революционната автоматизирана предавателна кутия I-shift Dual Clutch, снабдена с двудисков съединител. Мястото на тестовете, които бяха с измерване на разхода на гориво, бяха околностите и магистралите край чешката столица Прага.

[✕]

През първата половина на юни Volvo Trucks даде възможност на журналисти от Източна и Югоизточна Европа да тестват като водачи на пътя революционната автоматизирана предавателна кутия I-shift Dual Clutch, снабдена с двудисков съединител. Мястото на тестовете, които бяха с измерване на разхода на гориво, бяха околностите и магистралите край чешката столица Прага.

Единствените представители на България в тестовете край Прага бяха от списание КАМИОНИ. Зад волана на тестовата 40-тонна композиция от влекач Volvo FH500 и напълно натоварено полуремарке последователно седнаха Снежина Баджева, издател на списанието и член на международното жури „Камион на годината“ и главният редактор на списанието Лъчезар Апостолов.

Влекачът FH бе с конфигурация 4x2 и колесна база 3700 мм. Двигателят D13K 500, Евро-6, SCR предлагаше максимална мощност от 500 к.с. при 1400–1800 об./мин и максимален въртящ момент от 2500 Нм в диапазона 1000–1400 об./мин. Силовият агрегат разполагаше с моторна спирачка VEB+ с мощност 375 кВт при 2300 об./мин. Стигаме и до предавателната кутия – последно поколение I-Shift Dual Clutch SPO2812 с 4 бутона за управление на арматурното табло. Предното окачване на автомобила бе на параболични ресори, а задното – пневматично. Предавателно число на главното предаване – 3,1.

Кабината на влекача беше Globetrotter XL с предно механично и задно пневматично окачване. Оборудването в помощ и улеснение на водача, както и за активна и пасивна безопасност бе повече от богато: кормилно управление VDS, интелигентно управление на силовата линия – I-See, адаптивен круиз контрол ACC с Forward Collision, ESP, Lane Change Support, Driver Alert Support, Lane Keeping Support…

В централната конзола на арматурното табло бе вграден голям информационен дисплей със сензорен екран. На него, освен параметрите на автомобила и на пътуването, можеше да се следи постоянно и стилът на шофиране на водача, както и неговата оценка.

Тестовото трасе включваше маршрут от Volvo Truck Center в предградието Честлице, по околовръстния път на Прага и на югозапад по магистралата за Пилзен до обръщалото при градчето Рокикани, и обратно. За измерване на разхода гориво беше използвана само частта от маршрута, преминаваща по магистралата, като общата дължина – отиване и връщане беше около 118 км.

За пореден път Volvo FH500 и високотехнологичните агрегати и системи, с които е оборудван моделът доказаха високото си ниво. Управлението на 40-тонната композиция е като на лек автомобил, динамиката, дори при катеренето на хълмовете между Прага и Пилзен, е изключителна, а иновативните системи правят живота на водача по-лесен. Смяната на предавките при I-Shift Dual Clutch е абсолютно незабележима, без прекъсване на силовия поток, без загуба мощност и скорост.

Разходът на гориво на 40-тонната композиция по натоварената магистрала също е впечатляващ – малко над 30 л на 100 км пробег, при средна скорост над 80 км/ч.

Подробни впечатления и резултатите от теста – в броя на списание КАМИОНИ от юли-август.

<< Обратно към новините