Новият Volkswagen Transporter – солидна основа за работа
Новото шесто поколение на легендарния ван Volkswagen Transporter бе представено в средата на април в Амстердам. На премиерата присъстваха над 500 гости от 30 държави. Бляскавото представяне бе озвучено от виртуозната китара на една друга легенда – Марк Нопфлър.
Новото шесто поколение на легендарния ван Volkswagen Transporter бе представено в средата на април в Амстердам. На премиерата присъстваха над 500 гости от 30 държави. Бляскавото представяне бе озвучено от виртуозната китара на една друга легенда – Марк Нопфлър.
Галаспектакълът в холандската столица бе открит с бърз преглед на миналото на легендата Transporter. На сцената се появиха един след друг 20 модела от досегашните поколения, които върнаха гостите назад във времето. На видеостените в залата вървяха снимки от богатата история на Transporter, свързващи го с не една и две знаменити личности. Началото на легендата е най-старият Transporter, наречен Bulli, който се появява преди 65 години. След пътешествието във времето сцената потъна в мрак, който бе разсеян от фаровете на три автомобила от новото поколение T6: Transporter, Caravelle и Multivan.
Представянето
Новият Т6 бе представен от председателя на Управителния съвет на Volkswagen Лекотоварни автомобили д-р Екхард Шолц. Той подчерта, че в миналото и днес пазарът изисква изключително надеждни, гъвкави и индивидуализирани превозни средства и че новите Т6 са готови да посрещнат всяко изискване както на бизнеса, така и на семейството.
Световната премиера бе озвучена неслучайно от китарата на виртуоза Марк Нопфлър, който също като Bulli е на 65 години – и точно като него е все още силен и по-търсен от всякога. Новият албум Tracker на Нопфлър, който излезе на 16 март, достигна върха на класациите в Германия и на още шест европейски страни.
Новостите
Няколко са основите пунктове, на които производителят акцентира при новата серия Т6 на Volkswagen. Дизайнът е с още по-изострени черти и по-устремен. Работено е върху икономията на гориво, а стоп/старт функцията е стандартно оборудване. Нивото на безо-пасност е подобрено, нови системи подпомагат работата на водача, а моделът предлага повече комфорт и удобство. T6 е оборудван с нова радионавигационна система с интегрирани онлайн услуги. За клиентите на германската марка е радващо, че началните цени на новия модел в Германия, както бе обявено в Амстердам, ще бъдат дори по-ниски от цените на досегашния Transporter.
T6 става наследник на един от най-успешните модели на Volkswagen Лекотоварни автомобили. От досегашното поколение, което се произвеждаше в Хановер, за 11 години са продадени около 2 млн. автомобила в цял свят. Подобно на своите предшественици, независимо от предназначението на различните си модификации, T6 остава здраво стъпил на солидната основа на Transporter – здрав и надежден автомобил за работа. Високата класа е Multivan – семеен ван за спорт и свободно време, който продължава да притежава пословична гъвкавост. Мястото между двете модификации заема Caravelle, създаден както за бизнес, така и за лично ползване. Този просторен и многофункционален автомобил за първи път ще се предлага и във високооборудван вариант Highline.
Двигателите
T6 използва изцяло ново поколение дизелов двигател TDI, Евро-6, разработен специално за автомобили за работа. Двигателят е предно разположен, напречно монтиран с наклон от 8 градуса напред. Работният му обем е 1968 куб.см, а силовият агрегат ще се предлага в четири мощностни варианта: 84 к.с., 102 к.с., 150 к.с. и 204 к.с. T6 ще бъде наличен и с бензинов четирицилиндров двигател с работен обем от 2 л и максимална мощност 150 или 204 к.с.
От Volkswagen Лекотоварни автомобили отбелязват, че новите двигатели пестят литър гориво в сравнение с предишното поколение, а със стоп/старт системата общият разход на гориво може да бъде намален средно с до 15%. Функцията Dynamic Cruise Control (DCC) дава възможност автомобилът да бъде адаптиран към три режима на шофиране: комфортен, нормален и спортен, а електрически регулируемите амортисьори адаптират окачването към избрания стил.
Товарното пространство
Достъпът до товарното пространство на вана се осъществява както от страничната врата, разположена откъм пасажера, така и от задните врати. Те се разтварят до 90°, когато са със закачено застопоряващо устройство, или до 180° или 270° встрани, когато то е откачено. Като възможност Т6 се предлага и с допълнителна плъзгаща се врата от страната на водача. Базовата версия разполага с полезна площ от 4,3 кв.м и товарен обем 5,8 куб.м. При варианта с по-висок с 27,6 см покрив обемът нараства на 6,7 куб.м. Автомобилът се предлага и с удължено с 40 см междуосие, което увеличава дължината на карго отделението на 5,29 кв.м, а площта става 5,0 куб.м. В този вариант и със стандартен покрив Volkswagen Transporter Т6 разполага с работен обем от 6,7 куб.м, докато с повдигнат покрив той нараства на 7,8 куб.м. При версията с висок покрив, която е възможност само за Т6 с удължено междуосие, обемът достига до 9,3 куб.м.
Безопасността
За безопасността се грижи системата Front Assist. Адаптивният круиз контрол (ACC) е стандартно наличен при Multivan Business и опция при Transporter, Multivan и Caravelle. ACC в комбинация с автоматизираната трансмисия DSG може да забави превозното средство, например в задръстване, до пълното му спиране. За сигурността се грижи и спирачен асистент, който при скорост под 30 км/ч автоматично задейства спирачките, ако водачът не е видял препятствието и не е реагирал. При пълноприводните версии 4MOTION като опция на разположение е помощникът за изкачване и спускане по наклон – Hill Descent Assist. Оборудването, свързано с комфорта на водача и пътниците, включва още редица полезни новости: 6,33-инчов сензорен дисплей, медиацентър с интерфейс за мобилен телефон.