Печатайте изгодно документи в движение с мобилните принтери на Brother.

Нов CNG двигател от Daimler Buses

26.04.2015

Газовият силов агрегат ще се вгражда първо в бестселъра Citaro

Нов CNG двигател от Daimler Buses

Daimler Buses започва вграждането в градските си автобуси на нов двигател, работещ на сгъстен природен газ. 7,7-литровият силов агрегат M 936 G, Евро-6 бе показан през април в завода на EvoBus в Манхайм. Това стана по време на представянето на участието на Daimler Buses в 61-я световен конгрес и изложение на UITP (Международния съюз за обществен транспорт), от 8 до 10 юни в Милано...

[✕]

Daimler Buses започва вграждането в градските си автобуси на нов двигател, работещ на сгъстен природен газ. 7,7-литровият силов агрегат  M 936 G, Евро-6 бе показан през април в завода на EvoBus в Манхайм. Това стана по време на представянето на участието на Daimler Buses в 61-я световен конгрес и изложение на UITP (Международния съюз за обществен транспорт), който ще се състои от 8 до 10 юни в Милано.

Вграждането на новия двигател M 936 G в градския бестселър Citaro започва веднага, обявиха от Daimler Buses. M 936 G ще се използва както в 12-метровата версия, така и при 18-метровия съчленен Citaro G. Постепенно ще бъдат направенr стъпки за адаптирането му и към междуградските автобуси на немския производител. В тази си версия газовият двигател няма да може да се използва единствено при градският гигант Mercedes-Benz Capacity L, където е нужен двигател с по-висока мощност от 302 к.с., предлагани от M 936 G, обясниха от Daimler.

За база на силовия агрегат е използван познатият и доказан дизелов двигател OM 936, Евро-6. Но тъй като M 936 G е двигател който работи на принципа на Ото, с принудително искрово възпламеняване, цилиндровата глава, която е монолитна и редица, свързани с нея компоненти като въздушния колектор, разпределителните валове и пр. са изцяло нови. Над 30 на сто от детайлите в новия двигател са разработвани отново и специално за него.

M 936 G е 6-цилиндров редови с работен обем 7,7 л. Впръскването на газа е едноточково, а за пълненето се грижи едностъпален турбокомпресор. Рециркулацията на отработилите газове – EGR, е с охлаждане. Максималната мощност е 222 кВт (301,92 к.с.), максималният въртящ момент - 1200 Нм (при 1200-1400 об./мин). Новият двигател идва с подобрени горивна икономичност – до 15%, TCO и екологични показатели, особено по отношение на CO2.

В сравнение с предшественика си M 447 hLAG, който е 12-литров с максимална мощност 252 к.с. и въртящ момент 1050 Нм, има увеличен интервал на обслужване от 45 000 на 60 000 км. От съпоставката на двата двигателя се вижда, че новият превъзхожда във всичко. На лице е downsizing – повече мощност при по-малък работен обем. Висока ефективност се постига и от факта, че двигателят работи с горивна смес с въздушно отношение λ=1. Еконормите Евро-6 се постигат без AdBlue и филтър за твърди частици, а само с EGR и трипътен катализатор.

Освен на новия двигател Густав Тушен акцентира и на близката премиера на модела Citaro Евро-6 NGT, който ще е оборудван с него и ще бъде в единичен и съчленен вариант.

Повече за участието на Daimler Buses на конгреса на UITP в Милано – в майския брой
на списание КАМИОНИ, приложение АВТОБУСИ

<< Обратно към новините