Ford показа новия Ranger

01.04.2015

Ford показа новия Ranger

Различен дизайн, умни технологии и подобрена икономичност са ключовите новости в седмото поколение на пикапа на Ford. Усъвършенстваните дизелови двигатели с автоматична Старт-Стоп система и ново електрическо сервоуправление снижават разхода на гориво при някои модификации с над 15%. Новият Ranger ще се предлага в над 180 пазара по света, а в Европа – в началото на 2016 г.

[✕]

Различен дизайн, умни технологии и подобрена икономичност са ключовите новости в седмото поколение на пикапа на Ford. Усъвършенстваните дизелови двигатели с автоматична Старт-Стоп система и ново електрическо сервоуправление снижават разхода на гориво при някои модификации с над 15%. Новият Ranger ще се предлага в над 180 пазара по света, а в Европа – в началото на 2016 г.

Първото нещо, което прави впечатление е новата предна маска е с модерно излъчване и липсата на „американската“ нотка, взета „назаем“ от F-150 при сегашната версия. Подобреният екстериор е съчетан със стилен нов интериор, който създава комфортна, модерна и наподобяваща лек автомобил атмосфера. Инструменталният панел е с двуцветен дигитален екран, на който присъства информацията за автомобила, данните от навигацията и климатика.

[✕]

Новият Ford Ranger гази до 800 мм във вода и с 230 мм просвет, той може да се справя с доста неблагоприятни терени. Благодарение на 28-градусовия ъгъл на приближаване и 25-градусовия ъгъл на отдалечаване, водачът се чувства уверен, когато поема по стръмни препятствия.

Електронно контролираната предавателна кутия позволява превключване в движение от 4х2 на 4х4 чрез разположен на централната конзола бутон. За въртящ момент при ниска скорост или допълнителен спирачен ефект при спускане, водачът може да задейства бавните предавки на пълноприводното задвижване, докато електронно заключващият се заден диференциал помага за подобряване на сцеплението при трудни условия. Не без значение е и възможността за теглене, която е до 3,5 т и голям товарен капацитет.

Впечатляващата сила, капацитет за товарене и теглене са възможни благодарение на трите мощни дизелови двигатели, съчетани с 6-степенна механична или автоматична скоростна кутия. За максимална мощност и въртящ момент и теглене на сериозни товари най-подходящ е 3,2-литровият 5-цилиндров TDCi двигател с 200 к.с. и 470 Н.м въртящ момент.

Новият Ranger се предлага и във версии със 130 и 160 к.с. на по-малкия 4-цилиндров 2,2-литров TDCi агрегат. Ефективността е постигната чрез автоматичната Старт-Стоп система и по-дългите предавателни отношения, като при определени модификации тя достига 15%.

Шофирането е подобрено от Електрическото сервоуправление (EPAS), което осигурява прецизно, естествено и уверено управление. С управлението EPAS е леко и лесно при маневри с ниска скорост и прецизно при по-висока – с променлива асистенция в зависимост от скорост, ъгъл на завиване, сили в завой и ускорение или намаляване на скоростта. Чрез елиминиране на хидравличната помпа на традиционното сервоуправление, новото електрическо подпомагане EPAS подобрява разхода на гориво с 3% и понижава нивото на шума.

<< Обратно към новините

Галерия