Isuzu Citibus за Пловдив

сп. Камиони, 2014, Бр. 8
24.10.2014

Isuzu Citibus за Пловдив
Citibus e със съвременен външен и вътрешен дизайн

Първи продажби в България на градския мидибус Isuzu Citibus направи през това лято Исубус, официален вносител на марката у нас. Пет автобуса от модела вече са част от градския транспорт на Пловдив. Те бяха доставени за Автотранс Чолаков. Операторът държи част от линиите в обществения транспорт на града и през това лято обнови сериозна част от автопарка си

[✕]

Освен петте 9,5-метрови Isuzu Citibus Автотранс Чолаков закупи и още 29 7,5-метрови градски мидибуса Isuzu Novo Citi, които вече се движат в градския транспорт на Пловдив. Очаква се транспортната компания да вземе още градски автобуси от турската марка.
 
Citibus е един от сравнително новите продукти на Anadolu Isuzu. Моделът бе представен за пръв път в края на 2011 г., а в производство е от следващата година. През пролетта на 2012 г. бе демонстриран в България, а премиерата му на панаира в Пловдив беше през 2013 г.
 
Петте Citibus на Автотранс Чолаков са с дължина 9551 мм и габаритна ширина 2409 мм. Външната височина с климатик е 3117 мм. Колесната база на автобусите е 4435 мм, при преден надвес от 2135 мм и заден надвес – 2945 мм. Предната следа е 2012 мм, а задната – 1751 мм. Вътрешната височина в салона е от 1940 мм до 2460 мм. Собственото тегло на автобусите е от 7800 кг до 8200 кг при допустимо натоварване на предния мост от 5000 кг и 9440 кг на задния мост. Допустимата максимална маса на автобуса е 14 000 кг. Минималният радиус на завой е 6960 мм, а максималният преодоляван наклон – 38,6%.
 
Дизеловият двигател е ISUZU 4HK1E5S, Евро-5, EEV, Common Rail, с турбопълнене. Силовият агрегат е 4-цилиндров, с работен обем 5193 см3. Максималната му мощност е 204 к.с. при 2600 об./мин, а максималният въртящ момент – 637 Нм при 1600 – 2600 об./мин. В случая предавателната кутия е механичната Isuzu MZW-6F с 6+1 предавки, но моделът се предлага и с автоматичната Allison 2100 с 5+1 предавки.
Окачването е пневматично. Отпред е независимо с 2 въздушни възглавници, а отзад е с 4 възглавници. Спирачките са дискови и на двата моста, като спирачната система е пневматична, двукръгова с ABS и ASR. Моторната спирачка действа на изпускателния колектор, ретардерът е опция. Резервоарът за гориво е 215 л.

[✕]


 
Моделът е с нисък под и рампа за инвалиди. Автобусите на Автотранс Чолаков са оборудвани с електронни информационни табели за маршрута.
Закупените от пловдивското фирма автобуси от модела Novo Сiti пък са с дължина 7505 мм. Двигателите са 4HK1E5N, Евро-5 EEV с 155 к.с. Вратите на салона са две. В зависимост от конфигурацията седящите места могат да бъдат от 16 до 21, а правостоящите – от 16 до 39. С по-малката си дължина и по-висока маневреност моделът е изключително подходящ за по-къси или по-ненатоварени линии, преминаващи по по-малки и по-тесни улици.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините