Volvo Trucks – световна премиера на I-Shift с два съединителя

сп. Камиони, 2014, Бр. 8
20.10.2014

Volvo Trucks – световна премиера на I-Shift с два съединителя

Център в представянето на Volvo Trucks на изложението IAA беше дългоочакваната премиера на I-Shift Dual Clutch – първата трансмисия на пазара със система от два съединителя за тежкотоварни автомобили в серийно производство. Представена бе и цялата продуктова гама, която бе напълно обновена за последните две години, а също и други водещи технологични иновации

[✕]

Тъй като технологията с два съединителя е позната при много спортни леки автомобили, посланието на шведския производител от Гьотеборг е, че с I-Shift Dual Clutch новият Volvo FH ще се кара комфортно и ефективно като луксозна кола. I-Shift Dual Clutch е трансмисия, която има два входящи вала и два съединителя. Това означава, че могат да бъдат избрани едновременно две предавки. Съединителят определя коя от тях е активна в момента, а другата вече е подготвена за включване. Благодарение на смените на скоростите без отпускане на газта и без прекъсване в подаването на мощност, въртящият момент се запазва и товарният автомобил не губи скорост по време на смяната. За водача резултатът е по-комфортно и по-ефективно движение по пътя.
I-Shift с два съединителя се базира на прочутата I-Shift, но предната половина на скоростната кутия е проектирана наново с изцяло нови компоненти. Действието на I-Shift Dual Clutch би се почувствало най-добре при пътувания на дълги разстояния и при условия, изискващи много смени на предавките, например по хълмисти терени, при пътища с много криволинейни участъци и завои или при шофиране в градове с много кръгови движения и светофари. I-Shift Dual Clutch създава голяма разлика и при превоз на товари, които се движат или са в течно състояние, например при превоз на животни или операции с цистерни, тъй като плавните смени на предавките предизвикват по-малко движение в самия товар. Благодарение на прехвърлянето на мощността чрез I-Shift Dual Clutch има по-малък риск от засядане по хлъзгави или неравни пътища, например при превоз на дървен материал в гората.

[✕]


Volvo Dynamic Steering е друга иновация, която вече е известна в цял свят благодарение на The Epic Split – филма с Жан-Клод ван Дам. На родна земя тази характеристика на Volvo FH беше демонстрирана по време на Truck Show КАМИОНИ от боксьорите Тервел и Кубрат Пулеви, които управляваха камиона с боксови ръкавици, тъй като Volvo Dynamic Steering дава възможност за управление на товарния автомобил с много висока прецизност. Освен това системата премахва вибрациите във волана, които се получават при неравна пътна повърхност, и определено създава комфорт за човека зад волана.
Друго техническо решение, въведено от Volvo Trucks заедно с новия FH през 2012 г., e независимото предно окачване – IFS. Всичко това прави новия Volvo FH камион с много добра маневреност и стабилност при поддържане на желаната посока на движение.
Освен върху технологичните новости, подпомагащи производителността на оператора, Volvo Trucks се фокусира и върху готовността за работа на товарните автомобили. На потребителите, под-
писали сервизен договор Volvo Gold например, се гарантира максимален пробег. Зад това обещание стои обширна мрежа от сервизи и разнообразие от услуги, както и още една технологична иновация – телематичният портал (Telematics Gateway). Това дава възможност на сервиза чрез средствата на телематиката да наблюдава дистанционно товарния автомобил, за да установи точно как се износват различните части, и след това да адаптира поддръжката и ремонтите, за да намали риска от непланирани престои.
Обща черта на иновациите от Volvo Trucks през последните години е представянето им по забавен и вълнуващ начин. Всички филми The Ballerina Stunt, The Epic Split и The Hamster Stunt се радваха на голям успех. Във връзка с пускането на пазара на I-Shift Dual Clutch Volvo създаде друг нов филм – The Casino, в който един блестящ Volvo FH влиза по червения килим на гала събитие в казиното в Сан Ремо в Италия. Лични впечатления от тест на Volvo FH с I-Shift Dual Clutch ще ви разкажем в следващия брой.

Факти за I-Shift Dual Clutch

  • I-Shift Dual Clutch се базира на трансмисията
  • I-Shift. Въпреки многото си нови компоненти новата скоростна кутия е само с 12 см по-дълга от обикновената I-Shift.
  • I-Shift Dual Clutch сменя предавките, когато е необходимо и без прекъсване на подаваната мощност. При шофиране в условия, при които е оптимално да се прескочат няколко предавки, новата трансмисия действа точно както обикновената
  • I-Shift.
  • I-Shift Dual Clutch може да сменя скоростите плавно и без никакво прекъсване в предаването на мощност при която и да е предавка с изключение на смените на обхвата, които се извършват при смяна от 6-а на 7-а предавка.
  • Плавните смени на предавките означават, че се намалява износването на силовата линия и на останалата част от автомобила.
  • Разходът на гориво при I-Shift Dual Clutch е същият, както при I-Shift.
  • I-Shift Dual Clutch ще се предлага при новия Volvo FH като допълнение на I-Shift и на ръчните скоростни кутии.

Хановер – София

Снежина Баджева

<< Обратно към новините

Галерия