Бляскава премиера на VanHool EX в Хановер
ЕX e името на най-новия туристически модел на белгийския производител на автобуси VanHool. Представянето му пред широката публика бе сред главните премиери по време продължаващото до 2 октомври международно изложение IAA 2014 в германския град Хановер...
ЕX e името на най-новия туристически модел на белгийския производител на автобуси VanHool. Представянето му пред широката публика бе сред главните премиери по време продължаващото до 2 октомври международно изложение IAA 2014 в германския град Хановер. ЕX е модел, предназначен за европейския пазар и ще се произвежда в завода на VanHool в македонската столица Скопие.
Моделът EX e разработен на базата на популярната серия луксозни автобуси TX. В Хановер VanHool показа две двуосни версии на новия модел, изцяло проектирани и произведени в белгийската фабрика на производителя в Кьониксюикт. Боядисани в ефектен жълт цвят те са с изцяло нов дизайн, но линиите на силуета им недвусмислено издават принадлежност към марката. Това са и вариантите, които ще бъдат достъпни на пазара първоначално. EX15H е с височина от 3805 мм, дължина 12 480 мм и междуосие от 6010 мм. EX16M е с височина от 3675 мм и дължина 13 260 мм, и с междуосие 6790 мм. Предният надвес - 2890 мм и задният надвес - 3580 мм, са едни и същи и при двете версии. В последствие към новата гама EX ще бъде добавена и триосната висока версия EX17H и така моделът ще се предлага в две височини и в три дължини.
Стандартно EX ще се оборудва с двигател DAF Paccar MX11, Евро-6 с максимална мощност 394 к.с. и механична предавателна кутия GO. Като опция се предлагат и автоматизираните трансмисии ZF ASTRONIC и ZF Ecolife.
Ефективността, функционалността, вложените технологии, комфортът, изчистените и съвременни линии във външния и вътрешния дизайн… трябва да направят новия модел сериозен играч при туристическите автобуси от най-масовия сегмент. В зависимост от версията си и от оборудването се EX ще може да се използва или за пътувания на далечни разстояния, или за по-къси междуградски превози.
Интериорът при EX e изграден на модулен принцип, което позволява при производството лесно да бъде приспособяван за задачите, които ще изпълнява превозното средство.
Никакви компромиси не са допуснати по отношение на сигурността и удобството за водача. Предната част на автобуса е удължена с 10 см, което осигурява допълнително пространство за шофьора. Нови са външните огледала. Изцяло ново е и арматурното табло, като при него се акцентира на ергономията и изобилието от ниши за вещи и документи. В допълнение към широката гама от системи за безопасност, монтирани като стандарт, могат да се поръчат и LDW система, алармираща при напускане на лентата за движение, и ACC – адаптивен круиз контрол, за поддържане на дистанция.
За комфорт на пътниците новите вътрешни багажници са проектирани така, че да предлагат повече пространство. Новите олекотени пътнически седалки дават максимален комфорт и осигуряват общо намаляване на теглото. Климатикът дава възможност за регулиране на температурата в три зони. По желание на клиента EX се предлага и с широка централна врата - оборудвана с лифт за инвалидна количка, химически или водна тоалетна, спално за водача, кухня на борда, хладилници…
Филип ван Хул, главен изпълнителен директор на VanHool, обяви, че с EX белгийската компания се надява да привлече нови клиенти от цяла Европа и да навлезе на нови пазари. За това трябва да спомогнат и конкурентните цени. Фабриката на VanHool в Скопие вече е оборудвана за изграждане на новата гама. Заводът работи вече повече от година и през 2014 г. ще произведе общо 300 автобуса от модела CX, предназначен за САЩ.
Производство на EX в Скопие започва през четвъртото тримесечие на 2014 г., а първите доставки в Европа ще бъдат в началото на 2015 г. Продажбите и следпродажбеното обслужване ще бъдат ръководени от управлявани от Кьониксюикт.