I-Shift Dual Clutch идва

сп. Камиони, 2014, Бр. 6
14.07.2014

Volvo Trucks пуска предавателна кутия с два съединителя

I-Shift Dual Clutch идва

Volvo Trucks пуска на пазара новата и дългоочаквана предавателна кутия I-Shift Dual Clutch – първата при тежкотоварните превозни средства със система от два съединителя. Благодарение на революционната система предавките се сменят почти незабележимо, без прекъсване на енергийния поток. Въртящият момент се поддържа постоянен и камионът не губи от скоростта си при смяна на предавките...

[✕]

Volvo Trucks пуска на пазара новата и дългоочаквана предавателна кутия I-Shift Dual Clutch – първата при тежкотоварните превозни средства със система от два съединителя. Благодарение на революционната система предавките се сменят почти незабележимо, без прекъсване на енергийния поток. Въртящият момент се поддържа постоянен и камионът не губи от скоростта си при смяна на предавките. Предимствата за водача се изразяват в повече комфорт и ефективност при движение.

При ситуации, които изискват честа смяна на предавките, например при изкачване на възвишения или по пътища с много завои, I-Shift Dual Clutch предоставя изцяло ново усещане при шофирането на товарни автомобили – коментира Клас Нилсон, президент и изпълнителен директор на Volvo Trucks. „Ние от Volvo Trucks сме изключително горди, че имаме възможност да предложим тази иновация на нашите клиенти“, добавя той.
Предавателната кутия I-Shift Dual Clutch, разбира се, е базирана на популярната автоматизирана предавателна кутия I-Shift на Volvo Trucks. В основата є са двата входящи вала и два съединителя. На практика технологията позволява зъбните колела от предавката, която ще бъде включена, да бъдат зацепени предварително, без загуба на време и прекъсване на силовия поток. При потегляне например се активира първа предавка, като водещото є зъбно колело е на единия задвижващ вал. В същото време на другия задвижващ вал вече се зацепва и подготвя следващата предавка. Когато първият съединител се отцепи, вторият вече е зацепен и вторият входящ вал е започнал да предава движение. По този начин не се губи от въртящия момент, обясняват от Volvo Trucks.

[✕]


Предавателната кутия I-Shift Dual Clutch, въпреки че е базирана на I-Shift, но половината компоненти в нея са изцяло нови. Предавателната кутия с два съединителя ще бъде на пазара от есента на 2014 г. Тя ще се предлага при флагмана Volvo FH с двигател D13, Евро-6 с мощности 460, 500 и 540 к.с.
Подобни предавателни кутии се използват отдавна при леките автомобили и при леки камиони, но Volvo Trucks е първият производител в света, който предлага подобно решение за серийно произведени тежкотоварни автомобили.
„Тази предавателна кутия ще създаде наистина голяма разлика при управлението на камионите. Колкото по-тежък е товарът и колкото по-трудни са условията на работа, толкова по-голяма полза ще имате от I-Shift Dual Clutch. Смяната на предавките, без да се прекъсва подаването на мощност, ще направи по-лесно справянето с трафика, особено при трудните пътни участъци. В резултат шофирането ще е по-спокойно и безопасно“, казва Астрид Дрюсен.

Факти
- Скоростната кутия с два съединителя е базирана на I-Shift;
- Уникалната предавателна кутия е само 12 см по-дълга от I-Shift;
- Смяната на предавките става без да се прекъсва енергийният поток, освен при превключването от 6-а на 7-а предавка;
- Плавното превключване намалява износването на трансмисията и останалата част от превозното средство;
- Когато ситуацията налага да се прескочи дадена предавка, скоростната кутия с два съединителя работи като обикновена I-Shift кутия.

 

<< Обратно към новините