Volvo Trucks пуска първата си предавателна кутия с два съединителя

17.06.2014

Този вид предавателни кутии се използват при леките автомобили, но Volvo Trucks е първият производител в света, който предлага подобно решение за серийно произведени тежкотоварни автомобили

Volvo Trucks пуска първата си предавателна кутия с два съединителя

Volvo Trucks пуска на пазара предавателна кутия I-Shift Dual Clutch - първата при тежкотоварните превозни средства със система от два съединителя. Благодарение на революционната система предавките се сменят почти незабележимо, като не се прекъсва енергийният поток, въртящият момент се поддържа постоянен и камионът не губи от скоростта си при смяна на предавките...

Volvo Trucks пуска на пазара предавателна кутия I-Shift Dual Clutch - първата при тежкотоварните превозни средства със система от два съединителя. Благодарение на революционната система предавките се сменят почти незабележимо, като не се прекъсва енергийният поток, въртящият момент се поддържа постоянен и камионът не губи от скоростта си при смяна на предавките. Предимствата за водача се изразяват в повече комфорт и ефективност при движение.

"При ситуации, които изискват честа смяна на предавките, например при изкачване на възвишения или по пътища с много завои, I-Shift Dual Clutch предоставя изцяло ново усещане при шофирането на товарни автомобили", коментира Клас Нилсон, президент и изпълнителен директор на Volvo Trucks. "Ние от Volvo Trucks сме изключително горди, че имаме възможност да предложим тази иновация на нашите клиенти", добавя той.

Предавателната кутия I-Shift Dual Clutch се състои от два задвижващи вала и два съединителя. На практика технологията позволява зъбните колела от предавката, която ще бъде включена, да бъдат зацепени предварително, без загуба на време и прекъсване на силовия поток. При потегляне, например, се активира първата предавка, част от единия задвижващ вал. В същото време другият задвижващ вал вече подготвя следващата предавка. Когато първият съединител изключи, вторият вече се е включил и вторият задвижващ вал е започнал да предава движение. По този начин не се губи от въртящия момент, обясняват от Volvo Trucks.

"Когато шофирате, имате усещането, че разполагате с две предавателни кутии. Когато е избрано едно зъбно колело от първата кутия, следващото зъбно колело от втората кутия вече е подготвено. Когато съединителите са два, смяната на предавките се извършва без никакво прекъсване на подаваната мощност. В резултат въртящият момент на двигателя се запазва, а комфортът при шофиране се увеличава значително", казва Астрид Дрюсен, продуктов мениджър силови линии във Volvo Trucks.

Предавателната кутия I-Shift Dual Clutch е базирана на I-Shift, но половина е проектирана с изцяло нови компоненти. Предавателната кутия с два съединителя ще бъде на пазара от есента на 2014 г. Тя ще се предлага при Volvo FH с двигатели D13, Евро-6 с мощност 460, 500 и 540 к.с.

Този вид предавателни кутии се използват при леките автомобили, но Volvo Trucks е първият производител в света, който предлага подобно решение за серийно произведени тежкотоварни автомобили.

"Тази предавателна кутия ще създаде наистина голяма разлика при управлението на камионите. Колкото по-тежък е товарът и колкото по-трудни са условията на работа, толкова по-голяма полза ще имате от I-Shift Dual Clutch. Смяната на предавките, без да се прекъсва подаването на мощност, ще направи по-лесно справянето с трафика, особено при трудните пътни участъци. В резултат шофирането ще е по-спокойно и безопасно", казва Астрид Дрюсен.

 

<< Обратно към новините