Magelys дебютира в България

сп. Автобуси, 2010, (Кам. бр. 9)
28.10.2010

Високотехнологичният туристически автобус на Irisbus IVECO с премиера на Пловдивския панаир Magelys, туристическият автобус от най-висок клас на Irisbus IVECO, направи своя дебют на българска земя през септември. Моделът е създаден преди 3 години и още с появата си стана един от претендентите за наградата Bus of the Year 2008. Тогава малко не достигна на италианеца да спечели. На международното изложение Busworld Kortrijk 2007 Magelys обаче събра възхищението на публиката. Сега футуристичният автобус все по-често може да се срещне по пътищата на Европа. Кога ще го видим и у нас?..

[✕]

Високотехнологичният туристически автобус на Irisbus IVECO с премиера на Пловдивския панаир 

Magelys, туристическият автобус от най-висок клас на Irisbus IVECO, направи своя дебют на българска земя през септември. Моделът е създаден преди 3 години и още с появата си стана един от претендентите за наградата Bus of the Year 2008. Тогава малко не достигна на италианеца да спечели. На международното изложение Busworld Kortrijk 2007 Magelys обаче събра възхищението на публиката. Сега футуристичният автобус все по-често може да се срещне по пътищата на Европа. Кога ще го видим и у нас?


За първи път в България 
В края на септември Magelys първо бе показан от Булавто АД, оторизиран дилър на Irisbus IVECO за България, на Есенния международен технически панаир в Пловдив. Естествено там тъмночервеният гигант се радваше на интерес сред посетителите. А за представянето му освен домакините от Булавто се погрижи и Саша Кене, регионален мениджър за Източна Европа на Irisbus IVECO. Според него моделът е интересен за българския пазар поради факта, че у нас е голям потенциалът за развитие на туризма. А с лукса си на най-високо ниво Magelys е перфектен избор за туристически регионални и международни пътувания. Г-н Кене добави, че доказателството за това е и фактът, че за малко повече от година, откакто е на пазара, моделът има около 150 продажби във Франция, Италия и Германия – все пазари, на които луксът в автобусите е от значение. Това, че там клиентите са останали доволни, говори и за качеството на продукта, завърши Саша Кене. 
След края на панаира в Пловдив пък Magelys бе представен и от другия оторизиран дилър на марката у нас - Чефин България. Това стана в рамките на Ден на отворените врати в централата на Чефин в София. По време на презентацията клиенти и партньори на фирмата, а и всеки желаещ, можеше да огледа и дори да изпробва като пътник или водач луксозния автобус. АВТОБУСИ също имаше възможността да седне зад кормилото на Magelys за няколко кръгчета с една от гордостите на Irisbus IVECO. Впечатленията са, че още със сядането в седалката на шофьора се усещат ергономията и комфортът на управление. Огромното предно стъкло и огледалата за обратно виждане предоставят идеална видимост, с уредите за управление се борави лесно, а гигантът е изключително маневрен за габаритите си.

Това е Magelys 
Irisbus IVECO Magelys се предлага в дължини 12,2 м, 12,8 м и 13,8 м, като първите две версии са с два моста, а последната с три. Показаният у нас вариант беше двуосен с дължина 12,2 м и 48+1+1 места за сядане. Външната ширина на автобуса е 2,55 м, а височината на HD версията – 3,62 м. За отбелязване е, че климатичната инсталация е интегрирана в общата височина на превозното средство и не стои като гърбица на покрива.
Междуосието е 6,32 м, предният и задният надвес са по 2,62 м. Колкото и да е футуристичен наглед отвън Magelys, истинското очарование на автобуса се усеща вътре. Вътрешната височина на салона е 2,1 м, а обемът на външните багажници – 9,5 м3. 
Меките и плавни форми, приятните материи на седалките и облицовката, ефектното осветление са част интериора. Кошче за отпадъци има към всеки две пътнически места, а принадлежността към марката с делфинчето се подчертава дори със стъпенките за краката на пътниците, които са във формата на опашката на морския бозайник. При цялата футуристичност на формите у Magelys се долавя и нещо ретро стил, характерен за италианските дизайнери. За това допринасят оригиналните малки прозорци разположени от двете страни по дължина на автобуса – между покрива и страничните стъкла. Естествено, Magelys е с богато вътрешно оборудване за пътниците и водача.
Двигателят е познатият IVECO Cursor 10,6-цилиндров, редови с по 4 клапана на цилиндър, Евро-5, надлъжно разположен отзад. Турбината му е с променлива геометрия, максималната мощност е 380 к.с., а въртящият момент 1600 Н.м.

Лъчезар Апостолов

<< Обратно към новините