Двигатели с ниски вредни емисии от Cummins

сп. Логистика, 2014, бр. 3
12.06.2014

Двигатели с ниски вредни емисии от Cummins
Двигателите QSF2.8 и QSF3.8

Най-новите си компактни двигатели, подходящи за мотокари, телескопични повдигачи и други малки повдигателни машини, ще представи в Хановер един от световните лидери в производството на двигатели Cummins. Фокусът на представянето на компанията ще бъде върху двигателите с много ниски нива на вредните емисии. Двигателите от фамилията QSF са най-малките в гамата на Cummins.

[✕]

Най-новите си компактни двигатели, подходящи за мотокари, телескопични повдигачи и други малки повдигателни машини, ще представи в Хановер един от световните лидери в производството на двигатели Cummins. Фокусът на представянето на компанията ще бъде върху двигателите с много ниски нива на вредните емисии. Двигателите от фамилията QSF са най-малките в гамата на Cummins. Официалната премиера на новите QSF2.8 и ще бъде направена по време на изложението.


QSF2.8 е 4-цилиндров; 2,8 л двигател с мощност от 49 до 74 к.с. с напълно пасивна система за последваща обработка на изгорелите газове с дизелов окислителен катализатор (DOC). Той отговаря на Етап IIIB от европейските норми и американските EPA Tier 4 Final. Това е най-малкият двигател, произведен от Cummins, с напълно електронен контрол на системата за подаване на гориво Common Rail с високо налягане (HPCR), което води до много добри характеристики на работния процес, сравними с по-големите двигатели на компанията. С помощта на HPCR системата горивото се впръсква с налягане около 1600 бара и по този начин се постига по-пълно изгаряне и по-нисък разход на гориво.


По-големият му събрат – двигателят QSF3.8, е с мощност от 85 до 132 к.с.;  3,8 л и отговаря на Етап IV/Tier 4 Final изискванията за ниво на вредните емисии. Той постига тези изисквания за минимални вредни емисии с помощта на система за последваща обработка на изгорелите газове чрез селективна каталитична редукция (SCR). По този начин фините прахови частици се отстраняват вътре в цилиндъра и не е необходима употребата на окислителни дизелови катализатори (DOC) или филтри за частиците (DPF). Иновативната SCR система се отличава с катализатор с висока ефективност, който е в състояние да конвертира азотните окиси при по-ниска температура на изгорелите газове и при добавяне на по-малки количества AdBlue. 

Васил Василев

<< Обратно към новините